خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودستیزی | تاکتیک راست‌گرایان افراطی فرانسه علیه مسلمانان

احزاب راست‌گرا و افراطی در نظام سیاسی فرانسه همگی در تلاش هستند بانام پروژه «یهودستیزی» تا به بهانه حمایت از یهودیان و مسیحیان، اقدامات آن گروه از سیاستمداران فرانسوی که به دنبال احقاق حقوق اقلیت‌ها، و ازجمله مسلمانان، هستند را ناکام و نیمه‌تمام بگذارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در گزارشی به قلم «محمد مسلم» پیرامون اقدامات نژادپرستانه در فرانسه علیه مسلمانان نوشت: دشمنی جناح راست افراطی فرانسه با الجزایر به ناتوانی این جریان نژادپرست به اقدامات مرتبط با الجزایر محدود نمی‌شود؛‌ بلکه به موضوعات دیگری نیز تسری پیدا می‌کند که از آن جمله می‌توان به مبارزه مردم فلسطین علیه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی نیز اشاره کرد.

دشمنی راست‌گرایان فرانسه با هر چیزی که الجزایری است به‌جایی رسیده است که دشمنی با فرانسوی‌هایی که خواهان احترام به‌حق حاکمیت مردم بر سرزمین خود هستند نیز کشیده شده است؛ خواسته‌ای که توسط چپ‌گرایان فرانسه مطرح‌شده و از نگاه آن‌ها اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینیان «تبعیض نژادی» تلقی می‌شود. درست مانند آنچه در آفریقای جنوبی و قبل از پیروزی مبارزات نلسون ماندلا وجود داشت.

یهودستیزی
از چهار گروه چپ پارلمان به رهبری ژان لوک ملانشن پیش‌نویس قانونی برای محکومیت نهادینه‌سازی رژیم آپارتاید ارائه شد عکس یورونیوز

در ادامه این گزارش آمده است:‌ این رویکرد را می‌توان از طریق موضع نخبگان جناح راست افراطی فرانسه در مورد ابتکار ۴۰ نماینده از چهار گروه چپ پارلمان به رهبری «ژان لوک ملانشن» مشاهده کرد که پیش‌نویس قانونی را برای محکومیت «نهادینه‌سازی رژیم آپارتاید» توسط اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین ارائه کردند.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: یکی از ایدئولوگ‌های راست افراطی، «جیل ویلیام جولندنادل»،‌ وکیل دعاوی است که جناح چپ فرانسه را به خاطر ارائه این پیش‌نویس به یهودستیزی متهم کرد؛ اتهامی آماده که جریان صهیونیستی در جهان از آن برای عمال فشار بر رقیبان خود بهره‌برداری می‌کند تا اینکه مواضع تاریخی خود را پس گرفته و یا حداقل آن را تعدیل کنند.

این وکیل که به مواضع ضد الجزایری خود و دفاع از محافلی مشهور است که هنوز نسبت به گذشته استعماری فرانسه حسی نوستالژیک دارند، در متهم کردن ۴۰ نماینده‌ای که این پیش‌نویس را ارائه کرده بودند تا آنجا پیش رفت که آن‌ها را «چپ اسلامی» توصیف کرد و در مقابل نسبت به تروریسم صهیونیستی علیه فلسطینیان بی توجه است و تلاش او بیشتر برای برجسته‌سازی موضوعی است که در توصیف آن می‌گوید: تروریسم اسلامی در اسرائیل یهودیان را قربان می‌کند و در نیجریه ۷۰۰ مسیحی را در طول سه ماه گذشته و در سکوت خبری به قتل رسانده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایده اصلی جریان راست که نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه به آن تعلق دارد، حمله به رسانه‌ها و سیاستمدارانی است که خواستار توانمندسازی جوامع مسلمان هستند. به نحوی که بتوانند ضمن حفظ سنت‌های خود و بدون هیچ گونه فشار و محدودیتی، وظایف دینی خود را انجام دهند. اموری که در دوره سارکوزی موانعی برای آن اعمال شده بود و مکرون، رئیس جمهور کنونی به راه او ادامه داد.

در بخش پایانی این گزارش تأکید شده است: هدف اقدامات راست افراطی فرانسه، نخبگان چپ فرانسوی هستند که از حقوق اقلیت‌ها در فرانسه دفاع می‌کنند که در رأس آن‌ها جوامع مسلمان و از جمله الجزایری‌ها قرار دارند. راست‌گرایان به تمام آنچه که از حقوق اقلیت‌ها دفاع می‌کند، اتهام یهودستیزی می‌زنند تا از این طریق چهره آن‌ها را تخریب کرده و آن‌ها را مجبور به سکوت کنند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.