خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«هیهات من الذله»| شعار ویژه‌برنامه عاشورایی در یمن

شهرداری صنعاء پایتخت یمن، به مناسبت ایام محرم و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش ویژه‌برنامه‌ای را با شعار «هیهات من الذله» برگزار کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، «قیس الطل»، مدیر دفتر شهرداری یمن با تبیین دلایل احیای ایام محرم و تأثیر آن در امت اسلام، گفت: انقلاب امام حسین(ع)، ترسیم عملی موضع اسلام در برابر ظلم و طغیان و جنگ بین حق و باطل، عدل و ظلم و آزادی و بندگی بود و مکتب حسینی در اصلاح و هدایت امت و تقویت مقاومت آن در رویارویی با استکبار جهانی اهمیت زیادی دارد.

الطل همچنین بر ضرورت تصحیح مفاهیم غلط و انحرافی که دشمنان اسلام رواج می‌دهند و قرآن کریم و پیامبر(ص) نسبت به آن هشدار داده‌اند، تأکید کرد و پیروی از مکتب امام حسین(ع) و درس‌گرفتن از پایداری و شجاعت آن حضرت در برابر ظلم و تجاوز را بسیار مهم دانست.

وی در پایان مظلومیت امام حسین(ع) و موضع‌گیری سالار شهیدان در یاری‌کردن حق و صبر و پایداری و فداکاری‌اش در برابر ظلم را درس‌ها و عبرت‌هایی عاشورایی دانست که در مواجهه ملت یمن با جنگ و تحریم نیروهای استکبار جهانی در عصر حاضر باید آن‌ها را یادآوری کرد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.