خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام موسی صدر نگاه نو و جدیدی را وارد دیپلماسی ادیان کرد

دکتر سید عباس صالحی بیان کرد؛

دکتر سید عباس صالحی نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت حقیقی و حقوقی شهید امام موسی صدر گفت دانشگاه ادیان و مذاهب در حقیقت ادامه دهنده شخصیت حقوقی امام موسی صدر است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، دکتر سید عباس صالحی نماینده ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آیین بازگشایی سال تحصیلی در دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص شباهت دانشگاه ادیان و شخصیت امام موسی صدر گفت: حضور من در دانشگاه ادیان و مذاهب در واقع به دلیل تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان دانشگاه مخصوصا موسس و رئیس این دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب می‌باشد.

وی‌ ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب از آغاز که یک موسسه بود و حتی هنوز تابلو نداشت تاکنون مسیر بسیار پر پیچ و خمی را طی کرده است من مطلع هستم و می‌دانم که حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب و همکارانش چقدر مسیر سختی را طی کرده‌اند. طی کردن این مسیر نیاز به همت بالا داشت که ایشان این همت را داشتند و باید از این کار بزرگ که هنوز در نیمه است تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات عنوان کرد: گزارشی که امروز در خصوص تعداد دانشجویان و همچنین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب ارائه شد نشان می‌دهد که این دانشگاه چه کار بزرگی را انجام داده است. همچنین نشان می‌دهد زحمتی که تاکنون مسئولان این دانشگاه متحمل شده‌اند ثمربخش بوده و ان شالله در آینده ثمرات بیشتری نیز خواهد داد.

وی تصریح کرد: به نظر من دانشگاه ادیان و مذاهب در حقیقت امتداد اندیشه‌های امام موسی صدر و به عبارتی ادامه شخصیت حقوقی این شخصیت برجسته می‌باشد. ما قبل از انقلاب شخصیت‌های مختلف و بزرگی داشتیم، شخصیت‌های همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت‌الله طالقانی و شهید امام موسی صدر که بعد از انقلاب تلاش کردیم شخصیت‌های حقوقی آنها را در بخش‌های مختلفی ادامه بدهیم. اینکه آیا موفق بودیم یا نه مسأله من نیست من می‌خواهم عرض کنم که دانشگاه ادیان و مذاهب را می‌توانیم ادامه اندیشه امام موسی صدر بدانیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام موسی صدر به عنوان یک شخصیت شناخته شده در لبنان فعالیت‌های وحدت بخش بسیار موثری داشت به نحوی که می‌توان او را یک شخصیت پیشرو و اثر گذار در حوزه وحدت ادیان دانست. ایشان در طول دو دهه‌ای که در لبنان بودند فعالیت‌های بسیار موثری را در حوزه‌های مختلف مخصوصا وحدت ادیان انجام دادند که این فعالیت‌ها نوع نگاه به مسأله وحدت ادیان و همزیستی مسالمت آمیز ادیان را تغییر داد. در حقیقت ایشان یک نگاه نو و جدیدی را وارد دیپلماسی ادیان کردند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهم ایشان هویت بخشی به شیعیان لبنان بود. این بسیار مهم است که ایشان علاوه بر اینکه از وحدت لبنان صیانت کرد توانست به شیعیان در لبنان هویتی خاص بدهد. ایشان به عنوان یک روحانی شیعه در سال اول حضور خود تقریبا به همه روستاهای لبنان چه مسلمان و چه مسیحی رفته بودند.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.