خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار ترجمه انگلیسی «خانواده از نگاه قرآن و سنت» در نیجریه

کتاب «خانواده از نگاه قرآن و سنت» به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه به زبان انگلیسی منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه با همکاری مرکز ساماندهی چاپ و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، کتاب «خانواده از نگاه قرآن و سنت» را به زبان انگلیسی در کشور نیجریه منتشر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عالمی، نویسنده این کتاب، امام جمعه و رئیس مجمع جهانی اسلامی در لندن، علاوه بر فعالیت‌های خود در هدایت آن مجمع، به سخنرانی در موضوعات دینی در مراکز اسلامی انگلیس مشغول بوده و برخی سخنرانی‌های وی به صورت کتاب یا مقاله تاکنون منتشر شده است.

«انسان در پرتو قرآن و حدیث»، «اخلاق در پرتو قرآن و حدیث»، «امامت در پرتو قرآن و حدیث»، «خانواده در پرتو قرآن و حدیث»، «معاد در پرتو قرآن و حدیث» و «اهل بیت(ع) در پرتو قرآن و حدیث» برخی از این آثار است.

خانواده، کهن‌ترین و اصیل‌ترین نهاد اجتماعی است که از نگاه اسلام وظایف مختلف تربیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را بر عهده دارد، تلاش برای سالم نگه‌داشتن آن، در واقع سالم‌سازی همه اجتماع است. اسلام، بدین مهم اهتمام ویژه‌ای دارد و آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) سرشار از تعالیم و آموزه‌های تربیتی و خانوادگی است.

کتاب خانواده در پرتو قرآن و حدیث کوشیده است که این تعالیم را از نگاه قرآن و حدیث در پنج بخش مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

این کتاب با حمایت مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان انگلیسی ترجمه و پس از بومی‌سازی و ویراستاری نهایی توسط رایزنی فرهنگی کشورمان از طریق مشارکت بخش علمی و فرهنگی جامعه شیعیان در نیجریه و سفارت کشورمان در نیجریه در انتشارات «یونی ابوجا پرس فرهنگی» در ۵۰۰ نسخه در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید.

رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه به منظور حمایت از نشر این کتاب، تعداد ۲۰۰ نسخه از آن را خریداری و در مجامع علمی، دانشگاهی و نهادهای دینی و مذهبی به ویژه بین مسلمانان این کشور توزیع کرده است.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.