خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵ حمله به مراکز اسلامی، مسلمانان ایالات مینه سوتا آمریکا را شوکه کرد

با حمله‌ای که روز گذشته به مسجدی در ایالات مینه سوتا آمریکا صورت گرفت تعداد حملات به مراکز اسلامی در این ایالت در سال جاری میلادی به پنج حمله رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “عرب نیوز”؛ تکرار حمله به یکی از مراکز اسلامی در ایالات مینه سوتا آمریکا، جامعه مسلمانان را وحشت‌زده کرد.

اگرچه دلیل این حملات هنوز مشخص نیست اما افزایش این‌گونه رویدادها مسلمانان این ایالات را در معرض خطر بیشتر قرار داده است.

حمله اخیر روز گذشته در مسجد السنه شهر سنت پل رخ داد که طی آن حمله‌کننده سنگ بزرگی به سمت ساختمان پرتاب و خسارات کلانی به بار آورد.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکا-اسلامی در ایالت مینه سوتا که درصحنه رویداد حاضر بود گفت: “تنها دو هفته گذشت و حمله‌ای دیگر به یک مرکز اسلامی رخ‌داده است.”

وی افزود: “اکنون در مسجد هستم. مردم همه شوکه شده‌اند. این پنجمین حمله به مساجد مسلمانان در سال ۲۰۲۳ است. همه نگران افزایش حملات هستیم. به نظر نمی‌رسد این رویدادها به هم مرتبط باشد اما بدون شک آنچه در حال اتفاق افتادن است موجب نگرانی ست و به بازنگری نیاز دارد.”

حسین تأکید کرد: ” برای تأمین امنیت نود مسجد موجود در  این  ایالت یک برنامه امنیتی خوب در نظر گرفته‌شده که به‌کل منطقه گسترش خواهد یافت. این برنامه امنیتی همه‌جانبه است و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.”

مساجد آمریکا

وی خاطرنشان کرد همانند حملات پیشین، دیگر مسلمانان خارج از منطقه نیز ابراز همدردی و همکاری کرده‌اند.

حسین درعین‌حال افزود در دو سال گذشته حمایت‌ها کمرنگ شده و حملات به مساجد و مراکز اسلامی میزان کمک‌های مالی که از کمپاین های جمع‌آوری کمک به دست می‌آمد کاهش‌یافته است.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی در ایالت مینه سوتا خواستار تحقیق در مورد انگیزه‌های هدفمند این رویداد شده است.

خبر اصلی را در اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.