خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لزوم آغاز نهضت ترجمه کتاب‌های علوم دینی و اسلامی

مديركل سازماندهي و پژوهش جامعه المصطفي العالميه عنوان کرد؛

حمیدرضا قلی‌زاده گفت: امیدوارم آثار علمی و دینی معتبر کشورهای مختلف را در کنار آثار دینی فاخر ایرانی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کنیم و آغازگر نهضتی علمی باشیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حمیدرضا قلی‌زاده؛ مدیرکل ساماندهی و پژوهش جامعه‌المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب درخصوص نهضت ترجمه کتب علوم دینی و اسلامی تهران گفت: نمایشگاه کتاب امسال نیز مانند سال‌های قبل با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. تنها تصویری که از نمایشگاه کتاب به چشم می‌خورد، حضور حداکثری قشرهای مختلف مردم است که منجر به شلوغی غرفه‌های کشورهای مختلف شده است. همچنین حضور خانواده‌ها و اصحاب قلم و رسانه بسیار چشمگیرتر از سال‌های گذشته است.

وی بیان کرد: تبادل فرهنگی در حوزه دیپلماسی فرهنگی برای همه کشورها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های سمعی و بصری در جوامع بشری مسئله دیپلماسی فرهنگی در سایه کتاب کارساز است. نمایشگاه کتاب زمینه بسیار خوبی برای آشنایی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بین ملت‌های مختلف را فراهم کرده‌ است. امیدوارم این آشنایی‌ها منجر به تبادلات علمی در حوزه کتاب و کتابخوانی، به‌ویژه در حوزه ترجمه کتاب به زبان‌های مختلف دنیا شود.

قلی‌زاده ادامه داد: بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم امسال پربارتر از سال قبل به کار خود ادامه داد، به‌طوری‌که این بخش توانست آخرین دستاوردهای علمی ناشران داخلی و خارجی را به نحو مطلوبی ارائه دهد.

مدیرکل سازماندهی و پژوهش جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: امیدوارم آثار علمی و دینی معتبر کشورهای دیگر را در کنار آثار خودمان با ترجمه مناسب و به مخاطبان این حوزه ارائه کنیم تا یک نهضت علمی شکل بگیرد. بحث ترجمه بسیار اهمیت دارد، چون بیشتر کتاب‌های علمی و اسلامی باید به زبان‌های دیگر ترجمه شود تا قابلیت استفاده برای کشورهای مختلف و ایران اسلامی را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه جامعه المصطفی العالمیه یک دانشگاه بین‌المللی در سطح ایران و جهان است افزود: این دانشگاه از کشورهای جهان دانشجوی طالب علم پرورش می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم در نمایشگاه کتاب تهران راه‌های ارتباطی و گام‌های موثری را در این حوزه برداریم تا به سهولت کتاب‌های دینی جمهوری اسلامی ایران تبادل شده و فرهنگ دینی و اسلامی کشورمان به سایر کشورها منتقل شود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۲۰ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در ketab.ir آغاز شد، امروز به‌کار خود پایان می‌دهد.

منبع خانه کتاب و ادبیات ایران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.