خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کنفرانس بین المللی اسلامی با موضوع میانه روی، افراط گرایی، تروریزم، زیست و زندگی مسالمت آمیز در عربستان برگزار شد

کنفرانس بین المللی اسلامی با موضوع “میانه روی، افراط گرایی، تروریزم، تحمل و زندگی مسالمت آمیز” از شب گذشته در شهر مکه عربستان سعودی برگزار شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “الشرق الاوسط” این کنفرانس بین المللی اسلامی دو روزه با عنوان “تعامل در امور دینی، فتوا و مدیریت مذهبی جهانی و تاثیرات آنها” از شب گذشته به میزبانی عربستان آغاز شده است.

برگزاری این کنفرانس بین المللی اسلامی از سوی “ملک سلمان بن عبدالعزیز”، خادم حرمین شریفین، تصویب شده است.

صد و پنجاه عالم و کارشناس دینی از هشتاد و پنج کشور دنیا در این کنفرانس شرکت کرده اند.

رهبران مذهبی، روسای نهادها وسازمان های اسلامی، متفکرین و محققین از دانشگاه های مختلف دنیا در لیست شرکت کنندگان در کنفرانس به چشم می خورد.

موضوعاتی چون “اعتدال، افراط گرایی، فساد، تروریزم، تحمل و زندگی مسالمت آمیز بین ملل مختلف دنیا” قرار است در هفت جلسه کاری به بحث و بررسی گرفته شود.

تقویت ارتباطات و هماهنگی در امور دینی، فتوا و مدیریت دینی در سطح جهانی از اهداف این کنفرانس عنوان شده است.

تقویت و حفظ اصول اعتدال و تعادل، ارتقاء ارزش های تحمل پذیری و زندگی صلح آمیز در بین ملل مختلف از اهداف اصلی کنفرانس بین المللی اسلامی در عربستان سعودی بیان شده است.

“نقش محوری نهادها و سازمان های اسلامی در آموزش قرآن و سنت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، خدمت به اسلام و مسلمین، تقویت وحدت اسلامیف مبارزه با ایدئولوژی های  افراط گرایی و حفظ جوامع در برابر کفر و سقوط اخلاقی” در این کنفرانس دو روزه مورد بررسی قرار می گیرد.

تجربه منحصر به فرد عربستان در گسترش مهربانی و حفظ ارزش های اسلامی و پیشرفت و توسعه این کشور در تمام عرصه های پیشرفت اجتماعی نیز در این کنفرانس مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این هفت مفهوم کلیدی در این کنفرانس گنجانده شده است؛ بررسی تلاش ها در امور دینی، فتوا، مدیریت دینی در سطح جهان در خدمت به اسلام و مسلمین و تقویت وحدت اسلامی اولین مفهوم مورد بررسی در کنفرانس را تشکیل می دهد.

“اوضاع جاری و آینده ارتباطات و هماهنگی و اقدامات مشترک بین سازمان ها و نهادهای اسلامی حاضر در کنفرانس” مفهوم دومی ست که در کفنراس در نظر گرفته شده است.

مفهوم سوم “تلاش های صورت گرفته در راستای تقویت ارزش های تحمل پذیری بین جوامع و زندگی مسالمت آمیز” می باشد.

پایبندی اساسی به قرآن و سنت پیامبر(ص) در دو عرصه اصول اساسی و اقدامات عملی نیز مفهوم چهارمی ست که قرار است در کنفرانس مطرح گردد.

“بررسی اصول اعتدال و تعادل در قرآن و سنت پیامبر(ص) و بررسی تاثیرات ریشه ای اصول قرآنی و کاربردهای عملی آنها” مفهوم پنجم خواهد بود.

“نقش سازهان های اسلامی شرکت کننده در کنفرانس برای مبارزه با تروریزم و افراط گرایی” و “تمرکز بر تلاش های هماهنگ از سوی نهادها و سازمان های اسلامی در حفظ جوامع در برابر سقوط اخلاقی و کفرگرایی” مفاهیم ششم و هفتم این کنفرانس را تشکیل می دهد.

این کنفرانس در چارچوب تلاش عربستان برای تقویت اصول اعتدال و تعادل صورت می گیرد.

برگزار کنندگان کنفرانس امیدوارند هماهنگی سازنده بین رهبران مذهبی در کاهش خشونت و دشمنی بین کشورهای مختلف دنیا با برگزاری این کنفرانس تقویت شود.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.