خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش حملات به قبرستان‌ها و عبادتگاه‌های پیروان مذهب احمدیه در پاکستان

قبرستان‌ها و عبادتگاه‌ها پیروان اقلیت مذهب احمدیه در پاکستان در یک روند ناشی از جنایات نفرت مذهبی به صورت سیستماتیک از سوی برخی گروه‌های تندرو مورد حمله قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “New Arab” امیرمحمود، سخنگوی اقلیت مذهب احمدیه در پاکستان، به الجزیره گفت اقدامات نفرت انگیز علیه فرقه احمدیه در پاکستان به صورت ملموس افزایش یافته است.

وی افزود: تنها در هفته گذشته هفتاد‌و‌چهار قبر وابسته به فرقه اقلیت احمدیه در شهر شرقی داسکا در استان پنجاب و دو عبادتگاه نزدیک شهر لاهور تخریب شده است.

باید گفت مذهب احمدیه یک فرقه اسلامی‌ست که در قرن نوزدهم توسط میرزا غلام احمد تأسیس شد. پیروان این فرقه اعتقاد دارند غلام احمد یک منجی‌ست. دولت پاکستان در سال ۱۹۷۴ میلادی فرقه احمدیه را غیراسلامی دانست و پیروان آن مورد تعقیب گسترده و آزار و اذیت  قرار گرفت.

امیرمحمود خاطرنشان کرد: حزب دینی راست گرای تحریک لبیک پاکستان(تی آی پی) مقامات محلی را تهدید کرده در صورتیکه عبادتگاه های پیروان فرقه احمدیه تا روز جمعه هفته جاری تخریب نشود، دست به اقدامات تلافی جویانه می‌زند.

وی در عین حال گفت: مقامات محلی و پلیس پاکستان باید در مورد تخریب قبور و عبادتگاه‌های فرقه احمدیه پاسخگو باشد.

این در حالی‌ست که کمیسیون حقوق بشر پاکستان نیز در “ایکس”،تویتر سابق، نوشت از ماه ژانویه تاکنون دست کم سی و چهار حمله به اماکن مقدس و جامعه احمدیه در این کشور صورت گرفته است.

این کمیسیون از دولت پاکستان خواست با اشخاص و گروه‌هایی که به پیروان و عبادتگاه های فرقه احمدیه حمله می کنند برخورد قانونی کند.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان از دولت این کشور خواست بر اساس قانون حمایت از اقلیت مذهبی احمدیه موسوم به “جیلانی جاجمنت” که در سال ۲۰۱۴ در قانون اساسی پاکستان گنجانده شد، یک واحد پلیس جداگانه برای حفاظت از پیروان احمدیه ایجاد کند.

باید گفت در زمان “تصدق حسین جیلانی”، رئیس پیشین دادگستری پاکستان، در سال ۲۰۱۴ میلادی برای حفاظت از حقوق اقلیت های دینی و ارتقاء تحمل پذیری دینی دادگاه عالی پاکستان اقدام بسیار مهمی انجام داد که به “قضاوت جیلانی” معروف شد.

با این وجود آزار و اذیت پیروان فرقه احمدیه در پاکستان تنها به تخریب قبور و مراکز مقدس آنها ختم نمی شود و اقلیت احمدیه در معرض حملات خشونت بار و حتی مرگ توسط گروه های تندرو مذهبی در پاکستان قرار دارند.

براساس اطلاعاتی که الجزیره از پیروان جامعه احمدیه به دست آورده دست کم سه نفر از این گروه دینی اقلیت در سال ۲۰۲۲ به خاطر اعتقاد دینی شان کشته شدند و صد و هشت تن دیگر مورد هدف قرار گرفتند.

علاوه بر این پیروان اقلیت دینی احمدیه مدعی‌اند دست کم چهارده مسجد و صد و نود و هفت قبر متعلق به آن‌ها در سال گذشته مورد حمله و بی احترامی قرار گرفته است.

پلیس شهر داسکا در استان پنجاب پاکستان اما اتهامات اخیر مبنی بر دخیل بودن پلیس در بی احترامی و حمله به قبور فرقه اقلیت احمدیه را رد کرده تاکید می کند نیروهای آنها پیشاپیش امنیت لازم برای برگزاری مراسم سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) را تامین کرده‌اند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.