خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هتک حرمت و قرآن سوزی توهین بزرگی به تمام مسلمانان جهان است

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت و قرآن سوزی در برخی از کشورهای اروپایی، تأکید کرد: نباید به بهانه ارزش‌هایی مثل میانه‌روی و تساهل اجازه چنین اقداماتی داده شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت و قرآن سوزی در روز جمعه به موضوع راه‌های مقابله اقداماتی پرداخته است که تحت عنوان توجه به ارزش‌های میانه روی و تساهل صورت گرفته و به آتش زدن قرآن منجر می‌شود.

در این بیانیه تصریح شده است که شرکت کنندگان ادامه اقدامات آتش زدن و پاره کردن قرآن کریم در برخی کشورهای غربی را به شدت محکوم کرده و نسبت به تکرار اینگونه اقدامات ابراز تاسف می‌کنند.

شرکت‌کنندگان تأکید کردند: ما این اقدامات را جرم و توهین بزرگی می‌دانیم که هدف آن مسلمانان سراسر جهان است.

آنها همچنین اعلام کردند که این اقدامات شرم آور علیه قرآن کریم هیچ ربطی به آزادی بیان ندارد و اجازه یا چشم پوشی از آن را به هر بهانه‌‎ای محکوم می‌کنند.

سازمان همکاری اسلامی از همه کشورها خواست که به آزادی مذهبی مسلمانان احترام بگذارند و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مسلمانان از جمله حق آنها برای انجام مراسم مذهبی و بیان هویت فرهنگی خود را محدود نکنند.

در بیانیه این سازمان بر لزوم صدور قطعنامه در سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای مرتبط برای اطمینان از تکرار نشدن این تخلفات و برخورد با عاملان آن تاکید شده و همچنین تحقق عدالت و انصاف برای اقلیت‌های مسلمان درخواست شده است.

شرکت کنندگان همچنین نگرانی عمیق خود را از تشدید سخنان نفرت پراکنی علیه اسلام و مسلمانان و پدیده فزاینده اسلام هراسی ابراز کردند و از همه کشورهای اسلامی خواستند تا به روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی اهمیت بدهند. آنها همچنین خواستار تلاش بیشتر در سطح بین المللی برای تقویت گفت‌وگوی جهانی به منظور تحکیم فرهنگ مدارا و حفظ ارزش‌های، میانه‌روی و همزیستی مسالمت‌آمیز شده و بر نفی خشونت و نفرت‌پراکنی تأکید کردند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.