خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای کاتولیک در اسپانیا به خاطر آزار جنسی ۲۰۰ هزار کودک عذرخواهی کرد

اسقف های کلیسای کاتولیک اسپانیا پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک زیر سن قانونی توسط روحانیون کاتولیک رومی از سال ۱۹۴۰ مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، عذرخواهی کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با اینکه اسقف‌های کلیسای کاتولیک در اسپانیا از دهه‌‎ها آزار جنسی کودکان و زنان به دست اعضای کلیسا عذرخواهی کردند اما رقم قربانیان را غیرواقعی خوانده و رد کردند.

اگر رقم اعلام شده در روز جمعه را مبنا قرار دهیم، ۰.۶ درصد از جمعیت بزرگسال اسپانیا گفته‌اند که در کودکی از سوی اعضای اعضای کلیسا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند که با جمعیت فعلی این کشور که در حدود ۳۹ میلیون نفراست، تعداد قربانیان حدود ۲۳۰۰۰۰ می شود.

در بیانیه‌ای که پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده برای ارزیابی این گزارش منتشر شد، کنفرانس اسقف‌ها گفت: «اسقف‌های حاضر درد خود را برای آسیب‌های ناشی از سوء استفاده جنسی توسط برخی از اعضای کلیسا ابراز کرده و درخواست خود را برای بخشش از قربانیان تکرار کردند.»

گفتنی است گزارش روز جمعه، اولین تحقیق بزرگ در مورد سوء استفاده از افراد زیر سن قانونی توسط اعضای کلیسای کاتولیک در اسپانیا است که پس از ۱۴ ماه کار منتشر شد. موارد ذکر شده در این گزارش به دهه ۱۹۴۰ برمی گردد، اما اکثریت قریب به اتفاق بین سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ رخ داده است.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.