خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تناقض حکم دینی ازدواج همجنسگرایان در واتیکان و کلیساهای آفریقا

صدور حکم برگزاری مراسم برکت برای ازدواج همجنسگرایان واتیکان را در تضاد با کلیساهای آفریقا قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “لموند” نمایندگان کلیساهای کاتولیک در آفریقا مخالفت خود با صدور حکم از سوی پاپ در مورد اجازه برگزاری مراسم برای ازدواج همجنسگرایان در کلیسا را نشان دادند. بر این اساس، همجنسگرایی در سی و دو کشور آفریقایی ممنوع است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، با صدور حکمی برگزاری مراسم برکت برای زوج های همجنسگرا از سوی کلیسا را مجاز دانست.

در حکم پاپ تاکید شده ازدواج یک مراسم مقدس دائم بین زن و مرد است و صدور حکم برگزاری مراسم برای همجنسگرایان در کلیسا به معنای مشروعیت بخشیدن به همجنسگرایی نیست.

این در حالی ست که از لحظه صدور حکم مذکور از سوی پاپ در هجدم دسامبر سال جاری میلادی اختلاف بین واتیکان و کلیساهای کاتولیک آفریقا بالا گرفته است.

رهبران دینی برجسته کلیساهای آفریقا از جمله اسقف اعظم کینشاسا از جمهوری دموکراتیک کنگو و کاردینال فریدولین آمبونگو، رئیس سمپوزیوم کنفرانس های اسقفی آفریقا و ماداگاسکار طی نامه ای در بیست دسامبر مخالفت خود با صدور حکم برگزاری مراسم برکت برای زوج های همجنسگرا در کلیسا از سوی پاپ را بیان داشتند.

این در حالی ست که صدور حکم مذکور از سوی پاپ با استقبال همجنسگرایان در آلمان و بلژیک روبرو شده بود و حامیان همجنسگرایی آن را گامی به جلو توصیف نمودند.

صدور حکم برگزاری مراسم زوج های همجنسگرا از سوی پاپ با واکنش ها و تفاسیر مختلفی روبرو شده است و کنفرانس اسقفان آفریقا قرار است یک اعلامیه مشترک در رابطه با موضوع خدمات کلیسایی برای همجنسگراها صادر کنند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.