خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: پله در تمام عمر یک کاتولیک پاک بود

رهبر کاتولیک‌های جهان «پاپ فرانسیس» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت پله «فوق ستاره افسانه‌ای فوتبال برزیل و جهان» گفت: پله در تمام عمرش یک کاتولیک پاک بود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس” مردم برزیل در گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت پله، دارنده سه عنوان قهرمانی جهان، روز گذشته (جمعه ۸ دی) در شهر “ریودوژانیرو” پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی فوتبال برزیل بانام پله و جمله‌ای از پاپ فرانسیس را بر تندیس مسیح به نمایش گذاشتند.

جمله پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، می‌گفت پله در تمام عمرش یک کاتولیک پاک بود.

در نامه پاپ فرانسیس آمده بود “پله در تمام زندگی اش ویژگی های یک ورزشکار واقعی را نشان داد و نام و یاد پادشاه فوتبال برای همیشه در اذهان خیلی ها خواهد ماند. نام پله به نسل جدید یادآوری می کند در ورزش دنبال راه هایی برای تقویت وحدت در جامعه باشند.”

تندیس مسیح با ارتفاع ۳۹،۶ متر در قله کوه “کرکووادو” در شهر ریو دو ژانیرو قرار گرفته و یکی از بزرگترین مکان های توریستی، سیاحتی و مذهبی برزیل به شمار می رود.

بازیکنان مسیحی فوتبال
پله اسطوره افسانه ای و تکرار نشدنی فوتبال برزیل و جهان که در سال ۱۹۴۰ در برزیل چشم به جهان گشود پس از خلق شگفتی های بزرگ در مستطیل سبز و کسب چندین و چند افتخار فوتبالی یک سال پیش به دلیل ابتلا به سرطان در سن هشتاد و دو سالگی چشم از جهان فروبست

باشگاه اف سی سانتوس نیز طی مراسمی مذهبی در استادیوم اختصاصی خود جاییکه مراسم تشییع جنازه پله برگزار شده بود، اولین سالگرد درگذشت پله را گرامی داشت. یکی از فرزندان پله به نشانه احترام به پدر ده بادکنک سفید را به آسمان رها کرد.

یک سال پیش نیز نام پله برای توصیف ویژگی “استثنائی، منحصر به فرد و غیرقابل مقایسه بودن” افراد در یک فرهنگ لغت در برزیل گنجانده شد.

پله در دوران بازیگری اش در باشگاه سانتوس و تیم ملی برزیل چنان افتخارات کلانی به دست آورد که امروزه به سختی می توان نام فوتبالیست های بزرگی چون رونالدو و مسی را در کنار او و دیگو مارودونا قرار داد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.