خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طالبان زنان بدحجاب را بازداشت می‌کنند

طالبان در اقدامی سرکوبگرایانه علیه زنان، کسانی که از کد پوششی اعلام‌شده از سوی این گروه پیروی نکنند را در کابل، پایتخت افغانستان، و دیگر استان‌های این کشور بازداشت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس” با گذشت بیش از دو سال از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این گروه اولین بار است که طی روزهای گذشته اقدامات سختگیرانه ای در مورد حجاب زنان روی دست گرفته است.

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان پنج شنبه هفته گذشته چهاردهم دی افزود برخی زنان بدحجاب در کابل از سوی مقامات وزارت مربوطه دستگیر شده اند.

تحمیل کد پوششی و دستگیری زنان بدحجاب اولین اقدام سرکوبگرایانه طالبان علیه زنان از زمان به قدرت رسیدن این گروه در سال دو هزار و بیست و یک در افغانستان می باشد.

سرکوب اخیر زنان به دلیل پوششی متفاوت با الگویی که طالبان بر زنان تحمیل کرده اند در کنار محرومیت آنان از تحصیل، کار و اماکن عمومی نظیر پارک ها از جمله عوامل اصلی به انزوا کشانده شدن زنان افغان به شمار می رود.

عبدالغفار فاروق، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، بدون اشاره به مصادیق بدحجابی زنان جزئیات بیشتری در مورد تعداد زنانی که در کابل دستگیر شده اند ارائه نکرد.

این در حالی ست که طالبان در ماه می ۲۰۲۲ حکمی صادر نمود که زنان را مجبور می نمود در حجابی کامل از سرتا پا به جز چشمان خود را پوشانند.

محدودیت های اخیر اعمال شده علیه زنان از سوی طالبان مشابه همان قوانین سختگیرانه ای ست که این گروه در دوره اول قدرت خود در افغانستان بر زنان تحمیل می کرد.

فاروق افزود زنان بدحجاب هفته پیش در کابل بازداشت شدند.

وی گفت طی دو سال و نیم گذشته شکایات زیادی در مورد بدحجابی زنان در کابل و استان های دیگر به وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان رسیده است.

فاروق خاطرنشان نمود وزارت امر به معروف به زنان در مورد رعایت کدپوششی توصیه های لازم را انجام داده است.

وی افزود زنان بدحجاب توسط پلیس زنان طالبان بازداشت شده اند. فاروق تاکید کرد در یک جامعه اسلامی زنان اندکی هستند که حجاب را رعایت نمی کنند. زنان بدحجاب ارزش ها و سنت اسلامی را زیر پا گذاشته اند و زنان محجبه دیگر را به سوی بی حجابی سوق داده اند.

سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان تاکید نمود زنان دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شداند و تحت وثیقه سنگین آزاد می شوند.

فاروق هشدار داد زنان بدحجاب در تمام استان ها بازداشت می شوند.

دستگیری زنان به بهانه بدحجابی از سوی طالبان در حالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل کمتر از یک هفته پیش خواستار  اعزام نماینده خاص برای مذاکره با طالبان در مورد برابری جنسیتی و حقوق بشر شده بود.

طالبان اما با مخالفت با اعزام نماینده خاص سازمان ملل در زمینه حقوق بشر و زنان تاکید کردند نمایندگان خاص با تحمیل راه حل های خارجی تنها اوضاع افغانستان را پیچیده تر می کنند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هفته گذشته و حین اعلام حمایت از تعیین نماینده خاص برای افغانستان گفت ایالات متحده نسبت به اقدامات سختگیرانه طالبان علیه زنان و دختران و عدم تمایل به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان همچنان نگران است.

میلر افزود اقدام اخیر طالبان در  حق زنان باعث سخت تر شدن تلاش این گروه برای عادی سازی روابط خود با جامعه بین الملل شده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.