خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جلد جدید دائره‌المعارف بزرگ اسلامی با موضوع چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام منتشر شد

جلد بیست‌وپنجم دائره‌المعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی منتشر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جلد بیست‌وپنجم دائرهالمعارف بزرگ اسلامی که حاوی ٢٠٩ مدخل است که با مدخل «رسالهالطیر» آغاز می‌شود و با مدخل «رهی معیری» پایان می‌یابد، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی در ٧٨٨ صفحه و قطع رحلی، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و به‌‎بهای ٩۵٠هزار تومان از سوی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) نشر یافته است.

در معرفی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و دائره‌المعارف آن عنوان شده است: مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی مؤسسه‌ای علمی _ پژوهشی است که در اسفند ١٣۶٢ به‌منظور تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصصی و کتاب‌های مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی بنیاد نهاده شد.

این مرکز با تکیه بر روش‌های علمی و استناد بر موثّق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دائرهالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ــ تا آن‌جا که ممکن است ــ برآورده سازد. اگرچه این دائرهالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصّصی است، ولی دامنه‌ای بسیار گسترده دارد؛ علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیّات، نجوم و طب ازجمله موضوعاتی است که در این دائرهالمعارف از آن‌ها بحث می‌شود.

منبع ایسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.