خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آسیب های اجتماعی و اخلاقی فرقه انحرافی حلقه

به گزارش ادیان نیوز، امروز آسیب‌های «عرفان حلقه» در حوزه‌های معنوی، روانی و اجتماعی امری غیر قابل انکار است. در این یادداشت به طور خلاصه دو محور آسیب های اجتماعی و اخلاقی این فرقه انحرافی را مورد بررسی قرار می دهیم.

آسیب های اجتماعی عرفان حلقه

۱. تضعیف نهاد خانواده و فروپاشی خانواده ها به علل
الف) ارتباطات مشکوک و بی ضابطه میان اعضا و مسترهای نا هم جنس که موجب بی اعتمادی میان زوجین شده است.

ب) عدم التزام شخص عضو شده در عرفان حلقه به رعایت مسائل شرعی نظیر غسل های واجب و اقامه نماز که موجب نارضایتی همسر از ادامه زندگی شده است.

ج) بحران های روانی شخص عضو شده که در عرفان حلقه با نام برون ریزی موجودات غیر ارگانیک معرفی می شود و آرامش و حیثیت اجتماعی خانواده را از بین برده و ادامه زندگی را برای همسر و فرزندان شخص غیر ممکن ساخته است.

د) برهم خوردن روابط خانوادگی و پیوندهای زوجیت در حال شکل گیری به علت انحرافات اعتقادی پیروان عرفان حلقه.

۲. از دست دادن شغل و موقعیت های اجتماعی
الف) به علت بحران های مربوط به برون ریزی.

ب) به علت اشتغال به برگزاری دوره های غیر قانونی عرفان حلقه و تکیه بر درآمدهای حاصل از این طریق.

ج) به علت ترویج و بیان سخنان و ایده های فاسدی که در عرفان حلقه فراگرفته می شود.

۳. انگیزه سازی و تشویق افراد به قانون شکنی و پیامدهای آسیب زای آن
الف) احساس به عهده داشتن رسالت معنوی برای برگزاری دوره ها و اتصال دادن به دیگران اگرچه غیرقانونی باشد.

ب) برگزاری دوره ها با انگیزه درآمد مالی با دیدن سایر اعضا که از این طریق درآمد دارد در محفل های فرقه ای.

۴. بحران در وضعیت اقتصادی افراد
در عرفان حلقه معمولاً در قبال درمانگری پول نمی گیرند اما هدیه می گیرند و گاهی افراد به صورت های مختلف و به عنوان حمایت از شبکه مثبت مبالغ میلیونی برای کمک به شبکه مثبت پرداخت کرده اند تا درمان شوند و صدالبته که نتیجه ای در کار نبوده و علاوه بر مشکلات جسمی مسائل دیگر را هم به وجود آورده است.

آسیب های اخلاقی

۱. شبکه منفی بخشی از پروژه کمال است و کمال ترکیبی از خیر و شر است
الف) برخی از افراد که به عرفان حلقه گرایش پیدا می کنند. تحت عنوان برون ریزی یا در حالت های عادی تر به بدترین کارها دست می زنند و دوستانشان می گویند که آنها در حال تجربه شبکه منفی هستند و این برای کمال لازم است.

ب) انسانی که فقط شبکه مثبت را تجربه کرده ناقص است. بنابراین معصومیت را دلیلی بر نقص می دانند.

ج) برخی از افراد معتقدند که به شبکه منفی وصل شده اند و دیگران را آگاهانه و به صورت تهدید آمیزی به شبکه منفی متصل می کنند و این افراد دچار مشکلات شدید روانی و معنوی می شوند. به طوری که ظاهر آنها نیز بسیار کریه می شود. نمونه هایی از این دست هستند که با ما در ارتباط ند. و ما سعی می کنیم با برخی از دستور العمل های وارد شده در روایات برای دفع جن و شیاطین به آنها کمک کنیم.

۲. به سادگی دروغ می گویند
الف) در بعضی از موارد کسی ادعاهایی می کرد که همسرش می آمد و می گفت که همه آنچه گفته خلاف است. معمولا به صراحت ادعا می کنند که از زمان اتصال به حلقه اهل نماز و عبادت و عرفان شده اند و مشکلات اخلاقی شان مثل مشکلات جسمی اصلاح شده است. اما بررسی نشان می دهد که هیچ کدام از این مطالب درست نیست. حتی گاهی در اظهارات شان گریه هم می کنند.

ب) بسیاری از مسترها خودشان را استاد قرآن و کسی که پیش از این بسیار متدین بوده و نتیجه ای ندیده اما با عرفان حلقه دین را شناخته است معرفی می کنند. در حالی که همین افراد آیات مشهور قرآن را حضور ذهن ندارند و مسائل روشن قرآن را نمی دانند.

ج) گاهی توجیه دروغ گویی ها این است که دیگران هنوز به ادراکاتی نرسیده اند که حقایق را بفهمند برای آنها گفتن اسرار زیان بار است و به نفع خودشان است که عرفان حلقه و خودتان را آنطور که آنها می فهمند و دوست دارند معرفی کنید این کمکی به آنهاست تا حقیقت را انکار نکنند.

د) گاهی این اظهارات و تجلیل از شبکه شعور کیهانی و اتصالات به عنوان راهکاری برای پایان دادن به رنج ها و برون ریزی ها تصور می شود چنانکه در درسنامه ها و منابع عرفان حلقه و سوگندنامه آنها نیز به آن اشاره شده است. /فاطمه میرزائیان
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.