خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پدرام سروش پور: ما نیازمند یک منشور مشترک ادیانی هستیم

عضو انجمن موبدان ایران در هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان با موضوع غزه درخصوص عظمت فرهنگ ایرانی گفت: فرهنگ ایرانی با چند هزار سال سابقه ظرفیت بزرگی دارد و بسیاری از اندیشه ها را در خود پذیرفته است. این ظرفیت زمانی شکل می گیرد که پس از هم اندیشی ها به یک منشور مشترک ادیانی دست پیدا کنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران در نشست هم اندیشی بین‌المللی «اصحاب ادیان و مساله غزه» گفت: همانطوری که سرمداران دنیا به واسطه سلاح خود نیرومند هستند، نیرومندی روحانیون به واسطه راستی و درستی آنان است و ما معتقدیم طبق قانون عشا می توان همه انسان ها را با راستی و درستی همراه کرد.

وی با بیان این که وجدان بشری در قبال کشتار رژیم صهیونیستی در غزه بیدار می شود، تاکید کرد:  ما روحانیون ادیان باید بتوانیم نیازهای جامعه امروزی را درک کنیم و ما به اندیشه بهمن اعتقاد داریم و آنچه به انسان اعتبار می دهد، اندیشه اوست. پس اگر بخواهیم میان اندیشه و وجدان ارتباط برقرار کنیم، باید به اندیشه و وجدان احترام بگذاریم.

سروش پور ادامه داد: ما بیش از هر زمانی به حمایت و پشتوانه مردمی نیاز داریم. همه مردم به ویژه فرهیختگان و اندیشمندان در نگاه خود باید توجه ویژه ای به اندیشه و نقش اخلاق در آزادی اندیشه داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ ایرانی با چند هزار سال سابقه ظرفیت بزرگی دارد و بسیاری از اندیشه ها را در خود پذیرفته است. این ظرفیت زمانی شکل می گیرد که پس از هم اندیشی ها به یک منشور مشترک ادیانی دست پیدا کنیم.


به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.