خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروان انگلیس درصدد ایجاد اختلاف در فضای اربعین هستند

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دوگانگی رفتار غرب درباره حوادث فرانسه و بیروت، گفت: طبیعی است کسانی که آتش فتنه را روشن می‌کنند در هر کجای عالم که باشند این فتنه گریبانگیر خود آنها خواهد شد.
صهیونیست‌ها ملت‌ها و دولت‌ها را بازی می‌دهند
وی افزود: اما از آن طرف نیز باید قصه را نگاه کرد که چه بسا صهیونیست‌ها که دلشان برای ملت‌های غربی هم نسوخته بخواهند دولت‌ها را بازی داده و از آنها نقش‌هایی بگیرند یا به اغوی ملت‌ها بپردازند به واسطه توسعه این عملیات تروریستی باید در آن واحد هر دو را در نظر گرفت.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: کسانی که تروریست را در خاورمیانه اشاعه داده و به آنها کمک کردند باید منتظر نتیجه قهری جنایت خود باشند که چیزی جز بازگشت تروریست‌ها به خانه‌های آنها و این فجایعی که نمونه آن در فرانسه دیده شده نخواهند بود.
حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: از طرف دیگر کسانی که ملت‌های اروپا را بازی می‌دهند دوست دارند بین مسیحیت و مسلمانان جنگ صلیبی راه اندازند آنها نیز به طور قطع در این حوادث نقش دارند تا خود را نجات دهد.
وی ابراز کرد: چگونه می‌شود تروریست‌ها در فرانسه چنین اقداماتی انجام دهند اما حمایت صهیونیست‌ها  را پشت خود نداشته باشند باید مقاصد شوم آنها را نیز مد نظر داشت.
اربعین نمایش وحدت ادیان است
این استاد حوزه علمیه در ادامه درباره اربعین و وحدت ملت‌ها، گفت: ما در اربعین وحدت ادیان را به نمایش می‌گذاریم زمانی که برخی از بزرگان مسیحیت در این مسیر با صلیب حرکت می‌کنند ما با این کار محبت بین انسان های آزاده را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: ما باید امام حسین(ع) را جهانی و فراتر از اقوام و ملل و حتی فراتر از مذاهب مختلف که به یک قوم خاص تعلق ندارند معرفی کنیم درست است که شیعیان همه به کربلا ارادتمند هستند اما موضوع کربلا به صورت مستقیم مذهبی نبوده است بلکه آزادگی بشریت است.
انگلیسی‌ها قصد ایجاد اختلاف در فضای اربعین حسینی دارند
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: باید جلوی کسانی که قصد دارند فضای اربعین حسینی را میدان اختلافات درونی عزاداران کنند ایستاد بدون اینکه نام خاصی برای آنها بگذاریم خوب است که خطرشان را دفع کنیم زیرا اگر انگلیسی‌های خبیث رها شوند دوست دارند حتی بین حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) اختلاف ایجاد کنند.
حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: انگلیسی‌ها از حداقل فرصت برای ایجاد اختلاف و جدایی استفاده می‌کنند به عنوان مثال یک بار در اخبار BBC می‌گفتند امروز تاسوعا است و شیعیان برای حضرت ابوالفضل(ع) برادر ناتنی امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند در حالیکه در طول ۱۴۰۰ با توجه به وفاداری حضرت عباس(ع) هیچ کس نگفته که حضرت عباس(ع) برادر ناتنی حضرت امام حسین(ع) است.
وی گفت: به طور طبیعی کسانی که پیرو انگلیس هستند ممکن است بخواهند در این اربعین به اختلافات دامن بزنند باید با درایت و صبوری با این گونه رفتارهای مشهود کاری کرد که فتنه‌های آنها بی‌اثر شود، یعنی انسان باید فراتر از مقاصد برخی برای اختلاف افکنی با شکوه وحدت و محبت حرف زده و عمل کند تا خود به خود مقاصد آنها از بین برود.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.