خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تروریست های داعش گروگان های باقی مانده آشوری را آزاد کردند

به گزارش ادیان نیوز، گروه تروریستی تکفیری داعش ۴۲ گروگان آشوری را که از یک سال  در اسارت آنان بودند را روز دوشنبه  آزاد کرده است.
تروریست های داعشی حدود ۲۰۰ آشوری سوریه را در شمال شرقی این کشور ربوده و گروگان گرفته بودند.همه این گروگان ها طی یک سال گذشته به تدریج و دسته دسته آزاده شده اند و گفته می شود که این ۴۲ نفر آخرین گروه از این گروگان ها بودند که آزاد شده اند.
براساس گزارش ها تروریستان داعشی برای رهایی هریک از این گروگان ها؛ داعش از خانواده ی آنان خون بها گرفته است.شبکه حقوق بشر آشوری ها در سوئد و دیدبان حقوق بشر سوریه در انگلیس گفتند که ۴۲ اسیر، که بیشترشان زنان و کودکان بودند، روز دوشنبه آزاد شدند. گروه فدراسیون آشوری ها در سوئد شمار آزادشدگان را ۴۳ نفر اعلام کرد.
یونا تالیا از سازمان دموکراتیک آشوری ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که داعش خواستار ۱۸ میلیون دالر خون بها شده بود، اما این رقم در طول مذاکرات پایین آورده شد.همزمان یک چهره مسیحی سوریه که از او نام برده نشد به این خبرگزاری گفت:‌ “ما مبالغ بزرگی شامل چند میلیون دالر پرداختیم اما نه ۱۸ میلیون دالر. ما کمتر از نیمی از آن را پرداختیم.”
تخمین زده می شود که تا ۴۰ هزار آشوری در سوریه زندگی می کنند. شمار کل مسیحیان سوریه تا پیش از شروع جنگ داخلی این کشور ۱.۲ میلیون رقم زده می شد.آشوری ها که از قدیمی ترین مسیحیان جهان هستند از زمان اشغال بخش هایی از سوریه توسط داعش تحت فشار روزافزونی بوده اند.
منبع: مفام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.