خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره خرید دبی

دبی شهر توریستی و گردشگرپذیری است که در نزدیکی ایران قرار گرفته و سالانه تعداد قابل توجهی مسافر به این شهر اماراتی سفر می کنند. میزان سفر سالانه گردشگران به دبی در سال ۲۰۱۵، ۱۴٫۲ میلیون نفر بود و دبی در این سال به رتبه چهارمین شهر پر بازدید جهان دست یافت. پاییز و زمستان بهترین زمان ها برای سفر به دبی هستند و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری و تفریحی که در آن ساخته شده استفاده کنید. 

در این مطلب سفر با تو قصد دارد تا درباره جشنواره خرید دبی که در این شهر برگزار می شود صحبت کند. لازم به ذکر است که طی جشنواره خرید، فروشگاه ها و مرکز خرید ها زمان بیشتری باز هستند و تا زمانی که جمعیت زیادی به آن ها مراجعه می کنند، خدمات شان را ارایه می دهند؛ گردشگران تور دبی که می خواهند به این جشنواره بروند می توانند با خرید تور دبی یا تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل مورد نظرشان خودشان را به این شهر در طول مدت زمان جشنواره برسانند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره ی این جاذبه ی گردشگری دبی خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم.

جشنواره خرید دبی که با نام های دیگری نظیر فستیوال خرید دبی، مهرجان یا شاپینگ فستیوال هم از آن یاد می کنند، یکی از جاذبه های جذابی است که سالانه تعداد زیادی از افراد را به سمت خود جذب می کند. دولت امارات در این بازه ی زمانی با حذف سد مالیاتی از پیش روی خرده فروشان و مغازه داران آنان را مجاب به فروش ارزان محصولات خودشان کرده و همین خود سبب شده تا به مرور بر جذابیت این جشنواره در بین عموم مردم جهان افزوده شود و به عنوان یکی از پر طرفدارترین رویدادهای دبی در سطح بین الملل مطرح باشد. در چند سال اخیر دبی توانسته در طول فستیوال خرید، حدود ۳تا ۵میلیون گردشگر را به سوی خود جذب کند که به نوبه خود عددی فوق العاده است.

تمام جذابیت این جشنواره به محصولاتی که از برندهای مختلف جهان به فروش می رسد نیز بر نمی گردد، بلکه در طول این جشنواره مراسمی مانند آتش بازی هم وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند اوقات خوشی را در این سپری کنند، به طوری که حتی اگر قصد خرید هم نداشتید می توانید با سرگرمی هایی که آنجا وجود دارد از سفر خود لذت کافی را ببرید.

زمان برگزاری جشنواره خرید دبی

به طور کلی در شهر دبی سالانه ۲۳جشنواره خرید به وقوع می پیوند که از بین آن ها جشنواره زمستان از همه معروف تر و پرطرفدارتر است. فستیوال زمستانی دبی یا همان جشنواره خرید دبی ممکن است در سال های مختلف با اختلاف زمانی کوتاه برگزار شود، اما اکثرا از روز ۵دی (۲۶دسامبر) تا ۶بهمن (۲۷ژانویه) ادامه خواهد داشت؛ در طول این جشنواره خرید دبی فروشگاه ها و مراکز خرید زمان بیشتری باز هستند و تا زمانی که خریداران در تور ارزان دبی به آن ها مراجعه کنند این فروشگاه ها هم باز هستند و خدمات خودشان را به خوبی ارائه می دهند. در روزهای پایانی و تعطیلِ هر هفته در مکان های مختلفی از شهر آتش بازی و شادی نیز بر پاست.

خیابان السیف دبی | Al Seef dubai در ساعت ۲۰:۳۰

ساحل لامر | La Mer در ساعت ۲۱:۳۰

در آخرین روز فستیوال، به مناسبت اختتامیه جشنواره خرید، به صورت همزمان در خیابان السیف و ساحل لامر در ساعت ۲۱:۰۰آتش بازی انجام می دهند که می توانید تماشاگر آن باشید.

برنامه های مهیج در جشنواره خرید در شهر دبی

مکان برگزاری جشنواره خرید دبی

زمانی که شما به این شهر می رسید متوجه جشنواره خرید دبی می شود و اطلا نیازی نیست که فکر کنید این جشنواره متعلق به مکان خاصی در شهر است. در هر کدام از فروشگاه ها و بازارهای های شهر دبی که بروید با تخفیف های مناسبی که بر روی اجناس وجود دارد مواجه می شوید، حتی در برخی از پارک ها و میدان های اصلی شهر هم می توانید بازارهای محلی که به طور موقت در طول جشنواره دبی برگزار می شود را مشاهده کنید و همچنین بازی ها و برنامه های گوناگونی هم در بازارها و محوطه های روباز برگزار می شود.

مزیت خرید در جشنواره ی دبی

علاوه بر این که شما در طول خرید در جشنواره خرید دبی شما از تخفیف های قابل توجهی برخوردار هستید، موارد دیگری است که به نفع شما می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

زمانی که در مدت جشنواره خرید دبی از فروشگاه های این شهر خرید کنید در قرعه کشی های مختلف که آنجا برگزار می شود نیز شرکت داده می شوید که جوایز بسیار ارزنده ای در انتظار شما خواهد بود. به طور مثال در برخی از قرعه کشی ها تا ۵۰۰۰۰۰درهم امارات که معادل ۲۰۳٫۱۰۰٫۰۰۰تومان است، به مشتری ها جایزه داده می شود.

وسایل بازی و برنامه های گوناگونی برای کودکان شما مسافران تور لحظه آخری دبی در طول جشنواره در نظر گرفته شده که در طول خرید بچه ها خسته نشوند.

برنامه های خیابانی گوناگونی هم در سراسر شهر برگزار می شود که بسیاری از آن ها توسط اتباع خارجی تدارک دیده می شوند.

مسافران شکم گردی که دوست دار غذاهای مختلف در خیابانی هستند در طول این جشنواره از آنجایی تعداد زیادی غذافروشی در خیابان ها و فروشگاه ها اقدام به فروش غذا می کنند می توانند دلی از عذا در بیاورند از غذاهای خیابانی دبی میل کنند.

جشنواره خرید دبی

نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای تجسمی را هم در گوشه و کنار مراکز خرید مشاهده خواهید کرد و ضمن خرید می توانید به تماشای آن ها بپردازید.

موزیسین های متعددی نیز در سراسر شهر فعالیت کرده و برنامه های گوناگونی را برای مراجعان برگزار می کنند.

برنامه های آتش بازی و شعده بازی بسیار مسافران و خریداران در طول جشنواره خرید دبی سرگرم می کند.

مسابقات و رقابت های ورزشی نیز همزمان با فستیوال خرید برپا می شوند که برای علاقه مندان به ورزش جالب هستند.

خدمات اخذ ویزا برای گردشگران خارجی در این بازه زمانی با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

از آنجایی که این جشنواره در سطح بین الملل بسیار مطرح است، ممکن است تعداد زیادی از افراد سرشناس را در طول سفرتان به این شهر در طول مدت زمان جشنواره دبی مشاهده کنید.

نکات جشنواره دبی

نکاتی که باید برای جشنواره خرید در دبی رعایت کنید!

صبح زود به مراکز خرید بروید.

آخر هفته ها در دبی جمعه و شنبه است سعی کنید در روزهای آخر هفته به مراکز خرید نروید چون افراد زیادی این روزها را برای خرید انتخاب می کنند و شلوغی زیاد ممکن است شما را کلافه کند.

به مغازه هایی بروید که همه اجناس آن ها حراج باشد.

این فستیوال حدود ۵هفته طول می کشد پس نیازی نیست که عجله کنید سعی کنید از خرید خود لذت ببرید و تجربه خرید هیجان انگیزی داشته باشید.

انتهای پیام/م
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.