خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش‌آفرینی دانشگاه ادیان و مذاهب در آیین‌های دینی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که روز چهارشنبه یکم آبان‌ماه ۱۳۹۸ برای شرکت در جلسه دفاع از رساله دکتری با عنوان «واکاوی جایگاه فرهنگی و تمدنی بقیع» در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته بود، در گفت‌وگوی اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه، درباره اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین و تحقیق و پژوهش در خصوص شهرهای مقدس شیعیان به‌خصوص شهرهای مکه و مدینه سخن گفت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: این حرکت انصافاً یک پدیده ویژه است و البته سابقه دارد و یک پدیده تازه و امروزی نیست ولی با این شکل و این حضور و این برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که بین کشورهای شیعه‌نشین ایجاد کرده است، ان‌شاء‌الله زمینه‌ساز یکپارچه شدن ارادتمندان اهل‌بیت(ع) را فراهم خواهد کرد و در آینده آثار بسیار خوبی در پی خواهد داشت. این حرکت، یک کار ویژه است و دست عنایت الهی را می‌توان در آن دید.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره نقش دانشگاه ادیان و مذاهب در چنین مراسم‌هایی با توجه به حضور پیروان دیگر ادیان و مذاهب در این راهپیمایی گفت: همان‌طور که از نام دانشگاه ادیان و مذاهب برمی‌آید، این دانشگاه می‌تواند در آیین‌های مختلف دینی حضور داشته و نقش‌آفرین باشد.

عبدالفتاح نواب ادامه داد:مراسم اربعین فرصت بسیار مناسبی است تا دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به رسالتی که برای خود تعریف کرده، در آن نقش‌آفرین باشد.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های علمی در معرفی شهرهای مرتبط با مذهب شیعه گفت: کار در حوزه جهان اسلام بسیار گسترده و فراوان است. ما نیاز به پژوهش و تلاش فراوان در معرفی شهرهایی هم‌چون مکه و مدینه که بزرگان شیعه در آن حضور داشته‌اند، داریم. این پایان‌نامه یعنی «واکاوی جایگاه فرهنگی و تمدنی بقیع» نیز یکی از گام‌هایی است که در این زمینه برداشته شده است که امیدواریم ادامه پیدا کند. حوزه علمیه نیز فهرستی از پژوهش‌های مورد نیاز در خصوص جهان اسلام فراهم آورده است که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن، موضوعی با توجه به توان علمی خود انتخاب و به پژوهش بپردازند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.