خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحدت؛ علاج درد تفرقه و جدایی

هفته وحدت اسلامی/

اصل وحدت، ضرورت راهبردی امت اسلام

مسأله‌ی وحدت اسلامی از دغدغه‌های همیشگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به دنیای اسلام بوده است، ایشان درباره لزوم وحدت می‌فرمایند: «امروز اتحاد اسلامى، برادرى اسلامى، همبستگى اسلامى، یکى از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه‌ى جوامع اسلامى است و بایستى همه به این وظیفه ملتزم باشیم.»

وحدت یک تاکتیک سیاسی نیست، یک اعتقاد و ایمان قلبی است

کشورهای اسلامی باید با یکدیگر در علم، ثروت، امنیت و قدرت سیاسی در جهت دستیابی به تمدن نوین اسلامی هم‌افزایی و تلاش کنند که جمهوری اسلامی نیز همین نقطه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هدف نهایی خود قرار داده است.

آرمان وحدت شیعه و سنی از تئوری تا عمل

منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی، تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است، به گونه ای که فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه، در مسائل جهان اسلام هم سو و هم جهت حرکت کنند و خاری شوند در چشم مستکبران عالم.

جهل مقدس نافی وحدت اسلامی است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهل مقدس مسئله بسیار خطرناکی است، اگر کسانی بدون علم خود را حق بدانند و کار خودشان را درست و دیگران را باطل تصور کنند وحدت اسلامی را از بین می‌برند.

راهکارهای عملی نه شعاری نیاز هفته وحدت و جهان اسلام است

حجت الاسلام مهدی مسائلی گفت: مطلع کردن مردم از سخنان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در نهی از تفرقه و توجه ایشان به افزایش تعامل مسلمانان با دیگران و تقویت اشتراکات میان مسلمانان بسیار ضروری است.

وحدت جهان اسلام، کابوس شیطان و فتنه گران است

ماموستا شیرزاد ایزدی در بین زوار اربعین در کربلای معلی گفت: با اشاره به اینکه وحدت و انسجام جهان اسلام کابوس شیطان و فتنه گران است، گفت: همه از یک امت و دین هستیم و فرقه گرایی و گروه بندی در دین اسلام جز ضربه به این دین راستین کاری دیگری را از پیش نخواهد برد.

اقتدا به سیره حضرت علی(ع) و محوریت مصلحت دین؛ راهکار دستیابی به وحدت

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه آنچه در مسیر وحدت به آن نیاز داریم رجوع به سیره گذشتگان مانند امام علی(ع) است، اظهار کرد: سیره حضرت این بود که به خلفا مشورت داد، سکوت اختیار کرد، برای اسلام شمشیر زد و مانند یک سرباز همراهی کرد، اما اگر راه اهل بیت(ع) را این بدانیم که حتماً سنی باید شیعه شود، راه به جایی نمی‌برد و تا وحدت بر اساس مذهب یکسان اجرا شود عمر این دنیا به پایان می‌رسد.

اختلافات بین شیعه و سنی زاییده نسبت های دروغ است

وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی به عنوان اساس مقابله با چالشهای فراروی جهان اسلام مطرح است.

اتحاد؛ خط قرمز شیعه و سنی

پر ثمر بودن مبارزات رهبر فقید انقلاب اسلامی آن هم فراتر از باور و انتظار دشمنان، موجب شعله‌ور شدن خشم و نفرت و کینه دشنان نظام نوپای جمهوری اسلامی شد و دشمن زخم خورده از ده‌ها و صدها روش استفاده کرد تا شاید بتواند به اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب و شهروندان آریایی ضربه بزند و به خیال خود ریشه این نظام نوپا را در همان ابتدای انقلاب، بَر کند.

جسارت به مقدسات ادیان و مذاهب در سیره ائمه(ع) وجود ندارد

شاید عده‌ای با طرح موضوع تولی و تبری، برخی مباحث اختلافی را در دهه نخست ماه ربیع‌الاول مطرح کنند، اما در کتاب‌های سیره عملی اهل بیت(ع) رد این رفتارهای اختلافی اثبات شده است.

اهانت به مقدسات اهل‌‌سنت مخالف مصالح و امنیت ملی است

اتفاق ناگوار و ناپسندی که در روزهای اخیر انسجام و وحدت ملی ما را نشانه رفت، هتاکی یک مداح در پخش زنده شبکه پنج سیما بود! این واقعه، موجب جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی برادران اهل‌سنت ایران شد.

تفکر شیعه مخالف توهین به مقدسات اهل سنت است

فقه و مراجع و رهبر انقلاب اجازه توهین به مقدسات اهل‌سنت را نمی‌دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.