خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرسنجی ایسپا درباره‌ی کرونا و شبهای قدر

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در یک نظرسنجی به «تأثیر بحران شیوع کرونا بر اعتقادات مذهبی مردم» پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در یک نظرسنجی به «تأثیر بحران شیوع کرونا بر اعتقادات مذهبی مردم» پرداخته است که نتیجه این نظرسنجی بدین شرح است:

از شهروندان تهرانی پرسیده شد «شما معمولاً سالهای قبل اعمال مربوط به شب قدر را انجام می دادید؟»

۸۴.۸ درصد از پاسخگویان اعلام کردند اعمال مربوط به شبهای قدر را معمولاً در سالهای قبل انجام داده‌اند. ۱۳.۵ درصد بیان کردند که اعمال شب قدر را به جا نمی‌آوردند. ۱.۷ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

از شهروندان تهرانی سوال شد «با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراسم شبهای قدر با رعایت ملاحظات بهداشتی در برخی از مساجد و هیئتها انجام خواهد شد. شما از چه طریقی اعمال شبهای قدر را انجام خواهید داد؟»

بیشتر افراد (۵۱.۴%) اعلام کردند که از طریق برنامه‌های صدا و سیما مراسم شب‌های قدر را دنبال خواهند کرد. ۱۴.۹ درصد گفتند به صورت انفرادی، ۸.۶ درصد به صورت جمعی و خانوادگی، ۶ درصد با حضور در مساجد و هیئتها و ۱.۸ درصد از طریق صفحات مرتبط در فضای مجازی مراسم شب قدر را انجام خواهند داد.

از شهروندان ساکن تهران سوال شد، «آیا برای پایان یافتن شیوع ویروس کرونا دعا کردید؟»

تقریباً ۸۴ درصد از شهروندان تهرانی جهت پایان یافتن بیماری کرونا، دعا کردند. ۱۵ درصد هم دعا نکردند.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح شهر تهران و حجم نمونه ۱۰۰۴ در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۶ تا ۱۸ رمضان) به صورت خویش‌فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

منبع  ایسپا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.