خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قطعنامه یونسکو در رد اشغالگری اسرائیل در قدس

شورای اجرایی سازمان تربیت، آموزش و فرهنگ سازمان ملل متحد (یونسکو) قطعنامه‌ای در رد اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهر قدیمی قدس تصویب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان یونسکو  ۱۶ تیرماه، در دویست و نهمین جلسه خود به اتفاق آراء قطعنامه‌ای در خصوص حمایت از شهر قدیمی قدس تصویب کرد.

«ضیف‌الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن درباره این قطعنامه گفت: این قطعنامه بر همه قطعنامه‌های پیشین درباره پرونده قدس و حمایت از آثار باستانی این شهر تأکید دارد.

الفایز ادامه داد: در این قطعنامه بار دیگر بر رد تجاوزات رژیم صهیونیستی و اقدامات یکجانبه این رژیم در اماکن تاریخی فلسطین تأکید شده و از رژیم اسرائیل خواسته شده است که تجاوزات و اقدامات یکجانبه و غیرقانونی خود علیه مسجد‌الاقصی و شهر قدیمی قدس را متوقف سازد.

این قطعنامه و الحاقیه‌های آن بر بطلان همه اقدامات تخریبگرانه اسرائیل برای تغییر چهره و هویت اسلامی این شهر مقدس تأکید دارد و بار دیگر قطعنامه‌های هفده‌گانه یونسکو درباره قدس و توقف حفاری‌ها و ساخت تونل‌هایی در زیر مسجدالاقصی و همه اقدامات غیرقانونی اسرائیل در قدس شرقی را بر اساس قوانین بین‌المللی یادآور شده است.

قطعنامه مذکور همچنین خواستار سرعت بخشیدن به تعیین یک نماینده دائمی از سوی یونسکو در شهر قدیمی قدس برای رصد کردن تمام رخدادهای این شهر و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.