خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرسنجی| میزان تمایل آمریکایی‌ها به مناسک جمعی در روزهای کرونایی

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که به علت پاندمی کرونا، به جز مسیحیان سفیدپوست انجیلی، اکثر آمریکایی‌ها همچنان مایل نیستند که در اعمال و مناسک مذهبی حضوری شرکت کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزاین نظرسنجی در حالی انجام شده است که فشار سیاسی زیادی از جانب دونالد ترامپ و رهبران مذهبی محافظه‌کار برای بازگشایی کلیساها وجود دارد.

بر اساس این نظرسنجی ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها خود را تا “حدودی نامتمایل” یا “بسیار نامتمایل” به انجام حضوری اعمال مذهبی در شرایط کنونی نشان داده‌اند.

همچنین حتی در بین کسانی که در هفته‌های گذشته حامی بازگشایی کلیساها بودند اکنون ۵۶ درصد می گویند ترجیح می‌دهند که فعلاً به کلیسا نروند.

در روزهای اخیر این دیدگاه که کلیساها به عنوان یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا هستند در آمریکا بسیار گسترش یافته است.

برای مثال به تازگی کلیسای شمال شرقی اورگان به عنوان بزرگترین مکان شیوع کرونا در این ایالت مطرح شده است. این کلیسا اخیراً در راستای سرپیچی از درخواست برای در خانه ماندن به برگزاری حضوری عبادت و امور مذهبی اقدام کرده بود.

در بین پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی شاخص‌های نژادی و سیاسی در میزان نگرانی آنها نسبت به ویروس کرونا بسیار جلوه‌گر بوده است؛ چراکه اکثر دموکرات‌ها نسبت به شیوع این ویروس ابراز نگرانی کرده‌اند، در حالی که این حس در بین جمهوری‌خواهان بسیار کمتر اعلام شده است.

در میان جمهوری‌خواهان نیز مسیحیان انجیلی اصلی‌ترین گروهی هستند که مایل به شرکت حضوری در مناسک مذهبی‌اند.

بر اساس داده‌ها ۶۱ درصد از اوانجلیک ها خود را “بسیار متمایل” یا ” تا حدی متمایل” به حضور در کلیسا دانسته‌اند.

در مقابل، ۳۶ درصد از پروتستان‌های سفیدپوست میانه‌رو، ۳۲ درصد از سیاهپوستان پروتستان، ۳۹ درصد از سفیدپوستان کاتولیک و ۲۶ درصد از غیر مسیحیان خود را بسیار یا تا حدی متمایل به حضور در مناسک مذهبی در روزهای پاندمی کرونا نشان دادند.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.