خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهدیدهای ضدشیعی آل خلیفه در آستانه محرم

رژیم آل خلیفه درصدد است که با توسل به زور و تهدید امنیتی مانع از برگزاری مراسم عزاداری شیعیان در آستانه ایام سوگواری محرم در بحرین شود.   

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پایگاه خبری مرآه البحرین نوشت: وزارت کشور رژیم آل خلیفه با دو روش مانع از برگزاری مراسم عزاداری و اقامه شعائر دینی می‌شود؛ روش اول، احضار برگزارکنندگان این مراسم و تهدید مستقیم آنهاست و روش دوم، حمله رسانه‌ای با استفاده از روزنامه‌های محلی.

وزارت کشور مسئولان برگزاری مجالس محرم در منطقه «عکر» را احضار و آنها را تهدید کرده که اگر این مراسم برگزار شود، حسینیه این منطقه به مدت سه سال پلمپ و با مبلغ ۱۰ هزار دینار معادل تقریباً ۲۶ هزار دلار جریمه خواهد شد.

پایگاه خبری مرآه البحرین افزود: وزارت کشور سخنرانان مراسم عزاداری ماه محرم را تهدید کرده که در صورت شرکت در مراسم از سوی دستگاه‌های امنیتی بازخواست خواهند شد. وزارت کشور حتی با پخش صدای مراسم عزاداری از بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها ممانعت می‌کند.

این پایگاه خبری بحرینی در ادامه نوشت: «محمد بن دِینه»، دستیار امور اجتماعی رئیس دستگاه امنیت عمومی بحرین، با تعدادی از روزنامه‌نگاران و نویسندگان تماس گرفته و از آنها خواسته که مقالاتی را در مخالفت با بازگشایی حسینیه‌ها و احیای مراسم عزاداری در ماه محرم بنویسند. در این راستا جمعی از زندانیان بحرینی در زندان‌های مختلف این کشور نیز با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به ممانعت مسئولان زندان‌ها، از احیای شعائر دینی و شرایط غیرانسانی زندان‌ها از یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ اعتصاب غذا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، رژیم بحرین در حالی با بازگشایی حسینیه‌ها و برگزاری مجالس محرم مخالفت می‌کند که درست در زمان اوج شیوع کرونا در این کشور  به طور پی در پی با تصویب کمیته هماهنگی مبارزه با کرونا اقداماتی خطرناک انجام داده که خطر انتشار این بیماری را دوچندان می‌کند. از جمله این اقدامات بازگشایی مراکز تفریحی، پارک‌ها، ورزشگاه‌ها، استخرها و پایانه مرزی پل «ملک فهد» بوده که باعث سرازیر شدن گردشگران از کشورهای همسایه به این کشور می‌شود.

با وجود توصیه‌های برجسته‌ترین علمای دینی بحرین برای برگزاری مراسم سوگواری محرم و رعایت شدیدترین اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، هدف رژیم بحرین از این اقدامات سوءاستفاده از شرایط شیوع بیماری برای دامن زدن به تبعیض مذهبی علیه شیعیان و اجرای سیاست‌های ضد دینی و مذهبی برای سرکوب هرچه بیشتر بحرینی‌هاست.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.