خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار پاپ فرانسیس با هیئت داوران جایزه زاید

هیئت داوران جایزه برادری زاید، برای طرح قوانین مسابقه اولین جلسه خود را تشکیل دادند؛ این جایزه فرصتی برای معرفی شخصیت ها و موسساتی که خدمات بشردوستانه در سراسر جهان ارائه داده اند، فراهم می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز «کمیته عالی برادران» ۱۹ اکتبر، کار گزینش نامزدهای دریافت جایزه زاید را آغاز کرد. پس از چند روز در روز جمعه، هیئت داوران اولین جلسه خود را در رم برگزار و با پاپ فرانسیس، رهبر کاتویک های جهان نیز دیدار کردند.

اعضای هیئت داوران در این جلسه در خصوص روند داوری، قوانین و معیارهای برنده جایزه زاید به بحث و گفتگو پرداختند که مشروح آن از طریق بیانیه مطبوعاتی اطلاع رسانی شد.

پاپ فرانسیس و امام اعظم الازهر، به دلیل نقش خود در امضای سند اخوت انسانی، اولین دریافت کنندگان این جایزه در سال ۲۰۱۹ بودند و امسال نخستین بار است که ثبت نام جایزه برادری زاید برای عموم آزاد است.

هیئت داوران با در نظر گرفتن چالش ها و بحران هایی که جهان در حال عبور از آن هاست، این سند را برای همه بشریت قابل توجه می دانند. آن ها از کسانی که ابتکار عمل در حمایت از این جایزه و تعیین معیارهای اعطای آن را بر عهده دارند و همچنین از اقداماتی که «کمیته عالی برادری انسان» در راستای ارتقای فرهنگ همزیستی انجام می دهند، تشکر و قدردانی کردند.

«کمیته عالی برادران» توسط امارات متحده عربی تشکیل شده است از این رو هیئت داوران استقبال امارات متحده عربی در جهت حمایت از تلاش هایی که در راستای تحقق اهداف سند اخوت انسان انجام می شود، را تحسین کردند.

قاضی محمد عبدالسلام، دبیر کل کمیته عالی برادران با بیان اینکه جایزه زاید موجب تداوم و تقویت تلاش های مشترک برای امور بشردوستانه می شود، تصریح کرد: جایزه بین المللی زاید به طور سالانه به کسانی که به صلح و همزیستی توجه دارند، در تاریخ ۴ فوریه همزمان با سالگرد امضای «سند تاریخی اخوت انسان» طی یک مراسم معتبر به افراد منتخب اهدا می شود.

گفتنی است، اعضای هیئت داوران شامل محمد عبدالسلام به عنوان دبیر کل کمیته عالی و پنج عضو مستقل است که عبارتند از: کاترین سامبا پانزا (رئیس جمهور سابق جمهوری آفریقای مرکزی)، میشائیل جین (فرماندار کل و فرمانده کل سابق کانادا و رئیس سابق سازمان های بین المللی لا فرانکفونی)، محمد یوسف کالو (معاون پیشین رئیس جمهور اندونزی و رئیس صلیب سرخ اندونزی)، کاردینال دومینیک فرانسوا ژوزف مامبرتی (مقام عالی دادگاه امضای رسولی در واتیکان) و آداما دینگ (مشاور ویژه سابق سازمان ملل در منع نسل کشی).

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.