خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راه دشوار کارزار بایدن برای جلب آرای دین‌داران

جو بایدن مأموریت خود برای پایان دلدن به حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید را به خوبی انجام داد. بخش فراوانی از این موفقیت مدیون روش هوشمندانه، مداوم و استراتژیک کارزار انتخاباتی او برای جذب دین‌داران بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تلاش‌های دونالد ترامپ برای انتخاب دوباره، بدون تغییر خاصی نسبت به آنچه در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود، برروی جذب رأی‌دهندگان مسیحی متمرکز بود.

در سال ۲۰۱۶، با وجود موفقیت هیلاری کلینتون در کسب آراء اقلیت‌های نژادی و مذهبی، دموکرات‌ها نتوانستند حریف کارزار جمهوری‌خواهانی شوند که رأی مسیحیانِ صاحبِ دو سوم الکترال‌ها را برای خود تضمین کرده بود.

در انتخابات اخیر امریکا، جوبایدن و ستاد انتخاباتی‌اش مصمم بودند که آنچه در سال ۲۰۱۲ پیش آمده، دوباره رخ ندهد و در نتیجه تلاش آنها، مسیحیان در این دوره از انتخابات نقش مهمی در پیروزی جوبایدن بازی کردند.

بر اساس آمار، بایدن حدود ۲۳ درصد آراء اوانجلیک‌های سفیدپوست را به دست آورد که در مقایسه با رأی این گروه به دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، با ۱۱ درصد افزایش روبه‌رو بود. این ۱۱ درصد حدود چهارمیلیون رأی‌دهنده امریکایی را شامل می‌شد که توانستند در پیروزی جو بایدن بسیار مؤثر حاضر شوند.

برای مثال در ایالت میشیگان بایدن رأی ۲۹درصد سفیدپوستان انجیلی را کسب کرد، که در مقایسه با هیلاری کلینتون، ۳۰۰هزار رأی تفاوت داشت. در ایالت جورجیا نیز بایدن توانست رأی ۱۴درصد مسیحیان انجیلی سفیدپوست را جذب کند، در حالی که فقط ۵ درصد اوانجلیک‌های جورجیا در سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون رأی داده بودند.

علاوه بر انجیلی‌ها، دیگر گروه‌های مسیحی و گروه‌های دینی غیرمسیحی نیز نقش مهمی در موفقیت جوبایدن بازی کردند. بایدن که یک کاتولیک ایرلندی است، توانست رأی اکثر کاتولیک‌های امریکا را کسب کند (سه میلیون تفاوت در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶) و در ایالت‌هایی چون ویسکانسین، پنسیلوانیا، مینسوتا و آریزونا به پیروزی برسد. در بین پروتستان‌های میانه رو نیز، جوبایدن صاحب آمار بهتری نسبت به هیلاری کلینتون بود.

از همان ابتدا، جو بایدن کارزاری را ایجاد کرد که برای رأی‌دهندگان دین‌دار جذاب باشد. کارزار او با هدف قراردادن مستقیم دین‌داران تبلیغات گسترده‌ای کرد و تبلیغ‌های عمومی آن سرشار از پیام‌های دینی و یا نکته‌هایی مربوط به معتقدان بود. توجه عمیق کارزار بایدن بر رأی‌دهندگان دین‌دار، در انتخاب اعضای کارزار نیز مشخص بود. چنانکه علاوه بر تشکیل کارگروه دینی اختصاصی، در زندگی بسیاری از افراد عضو ستاد انتخاباتی بایدن، تاریخچه گسترده‌ای از فعالیت در میان گروه‌های دینی مختلف را می‌توان مشاهده کرد.

تلاش دیگر کارزار انتخاباتی جو بایدن، رد کردن این ادعا بود که مسیحیان به ترامپ احتیاج دارند تا از آنها محافظت کند.

تأکید شدید بایدن بر همراهی با کسانی که با او اختلاف فکری و عقیدتی دارند، بسیار در این حوزه اثرگذار بود. او درواقع، فضایی را برای کسانی که با او در مسائل مربوط به سیاست‌گذاری اختلاف دارند، باز کرد تا در ستاد انتخاباتی‌اش حاضر شوند و به شکست ترامپ کمک کنند.

درمجموع، یاری‌کننده اصلی بایدن در مسیر پیروزی و رسیدن به جایگاه ریاست‌جمهوری امریکا را باید اتحاد گسترده چندقومی، چندنژادی و چندمذهبی دانست که او و دموکرات‌ها چندماه گذشته تشکیل داده بودند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.