خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دشمنان به فضائل شهید سلیمانی اعتراف کردند

رهبر نهضت اسلامی افغانستان در گفتگو با ادیان‌نیوز:

مولوی مفلح، شهید سلیمانی را محبوب قلب شیعه و سنی و فراتر از یک مذهب و یک ملیت دانست و گفت این سردار بزرگ مصداق همان آیه « وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

ردنا (ادیان نیوز): «مولوی محمد مختار مفلح» رهبر نهضت اسلامی افغانستان همزمان با دومین سالگرد سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با ردنا (ادیان نیوز) اظهار کرد: واژه مقاومت که در سالهای اخیر با وجود شهید سلیمانی در منطقه معنای تازه ای به خود گرفته، ریشه در آموزه های قرآن دارد.

وی افزود: قرآن در این زمینه می فرماید «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ» یعنی مقاومت در برابر دشمنان خدا و در برابر دشمنان اسلام یک وظیفه است. این وظیفه منحصر به شیعه یا سنی و یا یک ملیت نیست. هرکسی که خود را جزء «و من تاب معک» می داند مامور به مقاومت است. هرکسی با هر ملیت و مذهبی مامور به این وظیفه است. مقاومت مانند نماز و روزه و حج فرض است.

وی با بیان اینکه شهادت شخصیتی مانند شهید سلیمانی برای همه امت یک داغ بزرگ بود، افزود: ما که در افغانستان هم هستیم داغدار این ترور ناجوانمردانه بودیم. همه نیروهایی که به حمایت از اسلام و سرزمینهای اسلامی مشغول بودند تحت تاثیر این شهادت قرار گرفتند.

شهید سلیمانی

رهبر نهضت اسلامی افغانستان تصریح کرد: وقتی مقاومت دستوری و فرض است، کسانی هم که در محور مقاومت قرار می گیرند، برایشان ملیت مطرح نیست. لذا شما می بینید در هر کجا که ظلمی صورت می گرفت پای حاج قاسم  به آنجا می رسید. او این مرزهای خاکی را به رسمیت نمی شناخت، دین و اسلام برای او مرز بود.

مولوی مفلح گفت: در فلسطین هیچ گروه شیعی وجود ندارد اما شهید سلیمانی در کنار آنها ایستاد. هم خالد مشعل و هم اسماعیل هنیه حاج قاسم را شهید قدس خواندند. حزب الله لبنان، حشد الشعبی و هر جنبش اسلامی که در این منطقه وجود داشت، برای سردار احترام خاصی قائل بودند. اهل سنت و اهل تشیع سردار را دوست داشتند.

وی ادامه داد: در سال اولی که حاج قاسم آسمانی شد. دولت افغانستان که دست در دست آمریکا داشت اجازه نداد که حرفی از شهید سلیمانی به میان بیاید. اما مردم افغانستان به پا خواسته و همه گفتند ما از شهید امت اسلام حمایت کرده و ترامپ را قاتل او می دانیم. اگر کسی مانند حاج قاسم شهید نباشد پس چه کسی شهید است؟

دشمنان به فضائل سردار اعتراف کردند

رهبر نهضت اسلامی افغانستان تصریح کرد: مقوله ای در زبان عربی هست که می گوید: الفضل ما شهدت به الاعداء. فضیلت آن است که دشمنان تو به آن اعتراف کنند. عظمت شهید سلمانی به اندازه‌ای است که دشمنان و قاتلان او به آن اعتراف کردند. نظریه پردازی و دانش آموخته هارواد گفته بود نقش برجسته این سردار در منطقه ای واشنگتن در آن قرار داشت سبب ترور او شد.یعنی آمریکا برنمی تابید که چنین مرد و شخصیتی در منطقه حضور داشته باشد. آمریکا به صراحت لهجه می گوید سلیمانی و یارانش به جرم مقابله با داعش کشته شده است. یک ژنرال روسی گفته بود ما با چندین نیروی بزرگ نتوانستیم خلبان روسی را نجات دهیم ولی حاج قاسم با ۱۸ نفر او را نجات داد.

شهید سلیمانی

شهید سلیمانی مومن راستین بود

مولوی مفلح گفت: از جمله ویژگی‌های شهید سلیمانی این است که او نمونه ای از انسان مومن و مسلمان راستین بود. او اهل بصیرت و فهم صحیح از واقعیت‌ها بود. او در مسائل حضور بهنگام داشت و سره را از ناسره به خوبی تشخیص می داد. او به موقع فتنه ها را تشخیص داده و دشمنان را به خوبی می شناخت. او استراتژی دشمن را تشخیص می داد. او برای بغدادی گفت شما وقتی صحبت می کردید من در صف چهارم منبر شما بودم. این اوج شهامت یک انسان را نشان می دهد.  داعش زمینهای زیادی از عراق را گرفته و مقابله آنچنانی با او وجود ندارد اما سردار با چند نفر به عراق رفته و حاکمیت عراق را به مردم عراق بر می گرداند و به خاطر دفاع از ارزشهای اسلامی تا آخرین لحظه مبارزه کرده و سرانجام به شهادت می رسد.

وی افزود: همانگونه که شهید سلیمانی یک شخصیت نظامی و یک رزمنده بود، به همان پیمانه مهرورز و دلسوز محرومان بود. او اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود. او برای مسلمانان و مستضعفان بسیار تواضع داشت.

خبرنگار محمدعلی خرمی مشکانی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.