خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

به بهانه «جهاد عشق»؛ تصویب قانون «ممنوعیت تغییر دین» در هند برای جلوگیری از گرویدن به اسلام و مسیحیت

تصویب لایحه‌ای تحت عنوان “ممنوعیت تغییر دین” از سوی پارلمان ایالت “کارناتاکا” هند – که تغییر از دینی به دین دیگر را به دلایلی از جمله گمراه کردن، زور، تقلب، وسوسه یا ازدواج ممنوع می‌کند – جنجال بزرگی را در محافل مذهبی و حقوقی هند برانگیخت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، طبق موارد مقرر در قانون در صورتی که ثابت شود شخصی برای تغییر دین دیگری اقدام کرده است، مجازات‌هایی از جمله جزای نقدی و حبس از ۶ ماه تا ۱۰ سال پیش‌بینی شده است.
حدود ۴۰ سازمان و انجمن در تظاهرات بزرگی در بنگلور، پایتخت ایالت، در ۲۴ دسامبر شرکت کردند و این قانون را محکوم کردند.
این قانون همزمان با تشدید فعالیت‌های سازمان‌های افراطی هندو علیه پیوستن هندوها به مذاهب اسلامی و مسیحی است. افراط‌گرایان هندو ادعا می‌کنند تغییر دین هندوها در برای تبدیل آنها به گروه اقلیت در کشورشان صورت می‌گیرد و با کمک مالی غرب به مسیحیان و بودجه خلیج فارس برای مسلمانان پشتیبانی می‌شود. افراط‌گرایان هندو مدعی هستند در چارچوب طرحی که آن را “جهاد عشق” می‌خوانند، مسلمانان زنان هندو را وسوسه می‌کنند تا دین خود را تغییر دهند تا با آنها ازدواج کنند.

قانون جدید کارناتاکا چیست؟

نام رسمی این قانون، “قانون آزادی دین کارناتاکا ۲۰۲۱″ است، اما به طور کلی به عنوان “قانون ممنوعیت تغییر دین” شناخته می‌شود. هدف آن جلوگیری از گرویدن هندوها به اسلام و مسیحیت، به ویژه ازدواج مسلمانان و مسیحیان با زنان هندو است.
این قانون شرایطی را برای تغییر دین تعیین می‌کند؛ یکی از آنها این است که شخص مایل به تغییر دین یک ماه قبل از تمایل خود تقاضای تغییر دین می‌کند و قاضی درخواست را منتشر می‌کند تا هر فردی ظرف یک ماه به آن اعتراض کند. در صورت اعتراض، کمیسیونی رسمی برای بررسی انگیزه‌های تغییر مذهب تعیین می‌شود.
در صورتی که قاضی تشخیص دهد که تغییر دین غیرقانونی است، موضوع را به پلیس ارجاع می‌دهد تا اقدامات لازم را انجام دهد. اما در صورتی که درخواست تغییر دین را قانونی تشخیص دهد دستور می‌دهد که فرد را در سوابق دولتی مجدداً طبقه‌بندی کنند که این امر بر وام بانکی و شغل فعلی وی تأثیر می‌گذارد و ممکن است از آن محروم شود و همچنین باید بدهی‌های خود را پیش از موعد پرداخت کند.
اگر ثابت شود که تغییر مذهب به منظور ازدواج، تحصیل یا درمان رایگان یا تأمین شغل صورت گرفته است، مقامات او را ۲۵۰۰۰ روپیه جریمه و از ۳ تا ۵ سال حبس خواهد داشت.
در صورتی که نوکیش کودک، زن یا فردی متعلق به طبقه «#دالیت‌ها» باشد، جریمه نقدی و مدت زندان دو برابر می‌شود. (دالیت‌ها که غیر قابل لمس یا نجس نیز خوانده می‌شوند، پایین‌ترین طبقه و در واقع طبقه‌ای هستند که از نظام چهار کاستی یا طبقه‌ای هندو حذف شده‌اند. دالیت‌ها برای فرار از آزار و شکنجه هندوهای طبقات بالاتر بیشترین کسانی هستند که مذهب خود را تغییر می‌دهند)
منبع کانال تلگرامی دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.