خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام حمامی لاله زار: شهید سلیمانی اسطوره شجاعت و انسانیت است

مرجع دینی کلیمیان ایران تأکید کرد: شهید سلیمانی اسطوره شجاعت و انسانیت است و باید راه و روش ایشان در دنیا مورد تفکر، بررسی و پیروی قرار بگیرد و امیدواریم ما هم بتوانیم در این راه به درستی قدم برداریم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حاخام حمامی لاله زار، مرجع دینی کلیمیان ایران در سخنرانی خود در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» گفت: راه و روش سردار سلیمانی در دوران ما، روش خاصی است. در همه ادیان توحیدی از جمله یهودیت، دستورات دینی وجود دارد که در آن تأکید شده، هم نوع خود را مانند خودتان دوست بدارید.

وی افزود: در دنیای پُر تلاطم امروز که ظلم و فساد در آن وجود دارد، اگر فردی بتواند با باور دینی رفتار کند کار بسی سخت و دشوار است. اما سردار سلیمانی نه تنها با گفتار خود بلکه با شیوه و عملکرد خود، نشان داد یک فرد معتقد و دین باور اگر دچار افراط و تفریط نشود و در راه دین به درستی قدم بردارد، می‌تواند در عین حالی که باور و دین خود معتقد است دیگران را همانند خود، دوست بدارد.

مرجع دینی کلیمیان ایران اظهار کرد: مکتب و فکر ایشان، فراتر از آیین، دین و باور و حتی ملیت و هم وطن‌های خود است. شهید سلیمانی همیشه به دفاع از سایر مظلومین و سایر ملت‌ها پرداخت.

حاخام حمامی لاله زار در ادامه سخنانش، تأکید کرد: در دورانی که داعش، ملت‌های مختلف و ادیان آشوری‌ها و ایزدی‌ها را مورد حمله قرار داده بود، حتی اروپایی‌ها که ظاهرا هم‌کیش و هم دین مسیحی هستند، به دفاع آنها نمی‌پرداختند، اما سردار سلیمانی و همرزمانشان فارغ از باور دینی به دفاع از مظلوم پرداختند و این راه و روش ویژه آن شهید والامقام بود.

وی اضافه کرد: این همان روشی است که با تأکید بر دستورات ادیان توحیدی است یعنی دیگران را مثل خود دوست بداریم.

مرجع دینی کلیمیان ایران با اشاره به مقام بالای شهدا گفت: کسانی که در راه خدا و باور به خدا شهید شدند، هیچ موجودی نمی‌تواند در جایگاه ایشان بیاستد. شیوه رفتار سردار سلیمانی نشان داد آن اتهامی که می‌زنند اعتقاد دینی باعث جنگ و اختلاف و دشمنی می‌شود، اگر به شکل درست و باور  دینی حقیقی باشد نه تنها باعث افترا، نفاق و دشمنی نخواهد بود بلکه باعث همزیستی، همدلی و همفکری بین ادیان مختلف و ملیت‌ها می‌شود.

وی در پایان سخنانش، یادآور شد: راه و روش سردار سلیمانی به عنوان اسطوره شجاعت، فراملی و قهرمان انسانیت و روش حقوق بشریت در دنیا مورد تفکر، بررسی و پیروی قرار بگیرد و امیدواریم ما هم بتوانیم در این راه به درستی قدم برداریم.

در ادامه این مراسم، مار ثاوفیلوس جرج صلیبا، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس سریانی لبنان اظهار کرد: شهید سلیمانی جان خود را در راه صیانت و حفاظت از مردم مظلوم جهان گذاشت. او فرقی بین ادیان و مذاهب مختلف قائل نبود و فقط به خاطر انسانیت تلاش می‌کرد.

بنابر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دلها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و …. و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

منبع روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.