اسرائیل و مراکش پس از تعلیق روابط فی مابین در سال 2000 و پس از آنکه رباط روابط خود را به دلیل وقوع انتفاضه دوم فلسطین متوقف کرد، از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود را در 10 دسامبر 2020 اعلام کردند.
به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، چهارشنبه 9 فوریه، دیوید گوورین، رئیس هیئت اسراییل در مراکش، با احمد عبادی، دبیر کل رابطة المحمدية مراکش دیدار و در جریان آن، همکاری بین امامان مسلمان و خاخامهای یهودی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دیوید گوورین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «ما چندین برنامه عملی را مورد بحث قرار دادیم و سعی کردیم آنها را با توجه به همکاری بین ائمه مسلمان و خاخامهای یهودی به واقعیت تبدیل کنیم. هدف از همکاری تقویت پایههای همزیستی، مدارا و پذیرش دیگران و غلبه بر اختلافات ایدئولوژیک برای پیشبرد جوامع ما به سوی آیندهای بهتر است.»
اسرائیل و مراکش پس از تعلیق روابط فی مابین در سال 2000 و پس از آنکه رباط روابط خود را به دلیل وقوع انتفاضه دوم فلسطین متوقف کرد، از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود را در 10 دسامبر 2020 اعلام کردند.