خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاه عالی هند سقط جنین را برای تمام زنان قانونی اعلام کرد

 ۲۸ سپتامبر به عنوان روز جهانی «دفاع از حق سقط جنین» شناخته می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه عالی هندوستان روز پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر (هفتم مهرماه)، حق سقط جنین را برای تمام زنان هند به رسمیت شناخت. بر اساس این حکم، از این پس همه زنان بدون محدودیت و شرط تاهل، می‌توانند با تصمیم خود تا هفته بیست‌وچهارم، به بارداری خود پایان دهند.

سقط جنین پیش از این نیز در هند قانونی بود اما محدودیت‌هایی داشت. بر اساس قوانین قبلی، فقط زنان متاهل، قربانیان تجاوز جنسی یا کسانی که حین بارداری بیوه می‌شدند، اجازه داشتند تا جنینشان را سقط کنند. اما اکنون قانون جدید به همه زنان، بدون هیچ محدودیتی و بدون نیاز به موافقت شخص سومی، اجازه می‌دهد تا خود در مورد بدنشان تصمیم بگیرند.

۲۸ سپتامبر به عنوان روز جهانی «دفاع از حق سقط جنین» شناخته می‌شود.

حکم دادگاه عالی هند در تقارن با این روز در حالی است که سقط‌های هدفمند دختران در این کشور سال‌ها است به عنوان معضلی حل‌نشده باقی مانده است.

مطالعات یک گروه تحقیقی بین‌المللی که در مجله تخصصی «Plos One» به چاپ رسیده، بیانگر این است که در هندوستان به دلیل سقط هدفمندانه جنین دختر در میان سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۳۰ تقریبا هفت میلیون دختر کمتری به دنیا خواهند آمد.

با آنکه در این کشور تشخیص جنسیت نوزاد قبل از تولد ممنوع است و در سراسر این کشور کمپین‌هایی برای نجات دختران راه‌اندازی شده است، جنین دختر از سالیان دور به این سو هدفمندانه سقط می‌شود.

بر اساس آمارها، تعداد مردان و زنان در هندوستان نابرابر است. برآورد حکومت در آغاز سال ۲۰۱۸ نشان داده است که در مجموع این کشور با فقدان ۶۳ میلیون زن مواجه است. میلیون‌ها جنین دختر یا سقط شده و یا بعد از تولد کشته می‌شوند.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.