خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت سلمان رشدی از نشریه فرانسوی موهن به پیامبر(ص)

به گزارش ادیان نیوز، «سلمان رشدی» نویسنده ملحدکتاب ضداسلامی آیات شیطانی از نشریه فرانسوی اشاعه دهنده توهین به دین مبین اسلام حمایت کرد.
نشریه«شارل ابدو» به انتشار کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام میان مسلمانان و به خصوص، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مشهور است. این نشریه، امروز صحنه حمله ۲ مرد ناشناس سیاه‌پوش بود.
این دو فرد، از یک ماشین سیاه پیاده شدند و با مسلسل‌های کلاشینکف، ۱۲ نفر از جمله ۲ پلیس را در مرکز پاریس کشتند. هدف اصلی مهاجمان، تحریریه نشریه «شارل ابدو» بود.
اواخر مهر ماه ۲ سال پیش بود که انتشار کاریکاتور موهن حضرت رسول (ص) در «شارل ابدو»، واکنش شدید مسلمانان و محکومیت رسمی شورای اسلامی فرانسه را در پی داشت.
سلمان رشدی هم پس از این حمله، موضع گرفت و با استفاده از موقعیت پیش آمده، مواضع پیشین خود در توهین به ادیان الهی را تکرار کرد.
بر اساس گزارش ورزنامه «وال‌استریت ژورنال»، نویسنده کتاب آیات شیطانی گفته که «دین، شکلی قرون وسطایی از بی‌منطقی است و اگر با تسلیحات مدرن در یک جا جمع شود، تهدیدی برای آزادی است.»
وی در ادامه به طور مستقیم از هزل‌پردازی «شارل ابدو» حمایت کرد و گفت: «من همانطور که همگان باید، در کنار نشریه ابدو می‌ایستم تا از هنر هزل‌پردازی حمایت کنیم؛ این هنر همیشه از نیروهای آزادی برای مقابله با استبداد، دروغ و حماقت بوده است.»
لغت هزل که در این خبر بارها به آن اشاره شده، شکلی از طنز است که به جهت نسبت دادن صفات ناروا به شخص و یا شی مورد توصیف، جایگاه مناسبی در ادبیات رسمی ندارد.
سلمان رشدی، نویسنده هندی‌الاصل تبعه انگلیس است که پس از نوشتن کتاب موهن آیات شیطانی، حکم ارتداد و مرگش صادر شد و از آن پس، در خفاء و تحت تدابیر شدید امنیتی زندگی می‌کند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.