خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عمامه‌های سیاه در اروپا | تشیع چگونه در دل قاره سبز گسترش یافت؟

بسیاری پایتخت بریتانیا، لندن را به عنوان پایگاه تشیع در قاره سبز انتخاب کردند که برخی از مراجع عظام در این مناطق پایگاه تحقیقاتی و آموزشی برپا کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در آغاز دهه ۱۹۹۰، برخی از شخصیت‌های مهم مذهبی شیعه، پایتخت بریتانیا، لندن را به عنوان پایگاه تشیع در قاره سبز انتخاب کردند. تعدادی از مراکز مذهبی، تحقیقاتی و آموزشی پدید آمدند که توسط مراجع اصلی شیعه نظارت می‌شدند. مانند آیت الله «ابوالقاسم الخویی» و آیت الله «علی خامنه‌ای» رهبر کنونی انقلاب اسلامی ایران.

شیعیان در بلژیک در جوامع سنی و همچنین در محافل کاتولیک نفوذ کرده‌اند. مراکشی‌ها در صدر لیست ملیت‌هایی قرار می‌گیرند که به شیعه گرویده‌اند، آمار نشان می‌دهد که تعداد شیعیان مراکش به ۱۰،۰۰۰ نفر رسیده است.

برخی محققان روند رو به رشد تشیع بین مراکشی‌ها و سایر ملیت‌های عرب در بلژیک را ادامه تلاش شیعیان ایران برای رسیدن به منطقه آفریقای شمالی می‌دانند. اما برخی دیگر بر این باورند که این تغییر مذهب‌ها در میان تعدادی از اهل سنت رخ داده است که در جست‌وجوی هویت دینی جدیدی هستند که به خواسته‌های غیرسنتی آنها پاسخ می‌دهد.

منبع اندیشکده مرصاد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.