خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهدی گلشنی: الگوی آیت الله تسخیری برای مقابله با تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام، ارزشمند است

دکتر مهدی گلشنی با اشاره به نقش آیت الله تسخیری و اقدامات دشمن در راستای تفرقه‌افکنی در امت اسلامی خاطرنشان کرد: الگوی آیت الله تسخیری برای مقابله با دشمنان اسلام، الگوی بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دکتر «مهدی گلشنی» در چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه‌های‌ مرحوم آیت الله تسخیری، ضمن قرائت مجدد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی در گذشت آیت الله تسخیری، گفت: این پیام بسیار جامع و کامل بود و همه ویژگی های شخصیتی ایشان در این پیام درج شده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با اشاره به شرایط جسمی آیت الله تسخیری، گفت: ایشان به رغم بیماری، لحظه‌ای برای تبلیغ جهان اسلام از پای ننشست و در تمام سفرها و جلسات حضور داشت. آیت الله تسخیری در جهان اسلام وجاهت داشت و مرکز توجه کشورها بود. استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به واسطه نیم قرن فعالیت آیت الله تسخیری در راستای وحدت جهان اسلام، ایشان را طلایه دار تقریب نامیدند.

وی با بیان اینکه آیت الله تسخیری علاوه بر جامعه اسلامی در جامعه مسیحیت نیز محبوب بود، گفت: آیت الله تسخیری در‌ مرکز توجه قرار داشتند، علم و توجه به مقتضیات زمان از ویژگی‌های ایشان بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با اشاره به اقدامات کم نظیر آیت الله تسخیری در زمینه تقریب مذاهب، افزود: امروز‌ دشمنان جهان اسلام از هیچ تلاشی برای تفرقه دریغ نمی‌کنند، بنابراین مسلمانان باید وحدت خود را حفظ کنند چرا که عامل موفقیت و مقابله با دسیسه دشمنان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است، در این راستا الگوی آیت الله تسخیری برای مقابله با دشمنان اسلام، الگوی بسیار ارزشمندی است.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.