خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشتاد و هشتمین سالگرد جشن تولد رهبر بودائیان تبت جشن گرفته شد/ دالایی لاما: مهربانی با مردم جوهره آئین بودایی به شمار می رود!

دالایی لاما «رهبر بودائیان تبت» در مراسم جشن تولد خویش گفت: مهربانی با مردم جوهره آئین بودائی به شمار می رود! در این بین، صدها تَن از بودائیان تبعید شده و پیروان دالایی لاما، رهبر مذهبی بودائیان تبت، با اجتماع در شهر دارمسالا، محل اقامت دالایی لاما در هند، هشتاد و هشتمین سالگرد تولد رهبرشان را جشن گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس”، معبد نسوگلاخانگ تزئین شده با پرچم‌ها، تصاویر و نمادهای بودائی و تبتی برای برگزاری جشن تولد رهبر بودائیان تبت «دالایی لاما» آماده‌شده بود و رهبر بودائیان تبت سوار بر یک ون سفید روباز وارد محوطه معبد شد و در جشن تولد خویش شرکت نمود.

دالایی لاما گفت:”داریم هشتاد وهشتمین سالگرد تولدم را جشن می‌گیریم اما به من نگاه کنید! به‌سختی پنجاه‌ساله به نظر می‌رسم!”

باید گفت دالایی لاما در سال هزار و نه صد و پنجاه‌ونه میلادی و پس از یک خیزش نافرجام علیه حکومت کمونیستی چین مجبور شد  از تبت به شهر دارمسالا در هند بگریزد و این شهر را محل اقامت و مرکز فعالیت‌های خود قرار دهد. هند، تبت را بخشی از قلمرو چین می‌داند اما تبتی‌های تبعیدشده را می‌پذیرد.

دالایی لاما اما خود را جدایی‌طلب نمی‌داند و تأکید می‌کند خیزش علیه دولت چین را تنها برای استقلال و حفظ فرهنگ بومی بودائی‌های تبت انجام داده است.

رهبر بودائیان تبت در ماه آوریل گذشته و پس‌ازآنتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی که وی را در حال بوسیدن لبان یک نوجوان نشان می‌داد، به‌شدت موردانتقاد قرار گرفت.

در این ویدئو دالایی لاما از نوجوان مذکور می‌خواست زبان وی را لیس بزند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این رفتار رهبر بودائیان تبت را نادرست خواندند.

دالایی لاما در ادامه اما عذرخواهی کرد.

رهبر بودائیان تبت در وب‌سایت رسمی خود نوشت بابت این اتفاق پشیمان است و از آن نوجوان، خانواده نوجوان و دوستانش در سراسر جهان به خاطر آسیبی که از رفتار و گفتارش ممکن است به آن‌ها رسیده باشد عذرخواهی می‌کند.

بودائیان و پیروان دالایی لاما از کشورهای تایوان، مالزی، ویتنام و سنگاپور نیز در یکم ژوئیه سال جاری میلادی، هشتاد و هشتمین سالگرد تولد رهبر بودائیان تبت را به‌صورت آنلاین در تایوان جشن گرفته بودند.

به نقل از “The Tibet Post”، دالایی لاما در پیامی ارسالی به این مراسم گفت دوست دارد پانزده‌تا بیست سال دیگر زنده بماند.

رهبر بودائیان تبت همچنین تأکید کرد در آئین بودائی داشتن ایمان مهم است اما مهم‌تر از آن استفاده از خرد و تحلیل واقعیت برای درک گفته‌های بودا در “سوتراها”ی سه‌گانه هست. پس‌ازآن می‌بایست زندگی روزانه را به‌گونه‌ای شروع کنیم که فکر و عمل هماهنگ شده باشند، چیزی که روح علم نامیده می‌شود.

دالایی لاما در ادامه پیامش افزود آموزه‌های آئین بودائی باروح علم سازگار است چون اصول بودائی باحالت روانی زندگی ما گره‌خورده است، اینکه چه طور خوشبختی از لابه‌لای سختی‌ها به دست آورده شود.

باید به آرامش درونی رسید، آرامش درونی سلامت بدنی و آرامش بیشتر را به همراه دارد. سلامتی جسمی باعث سلامتی روحی و روانی می‌شود.

دالایی لاما در پیامش به برگزارکنندگان جشن تولدش از آن‌ها خواست قلبی مهربان داشته باشند چون قلب مهربان خوشبختی می‌آورد و بهترین روش برای به دست آوردن قلب مهربان تمرین “بودیچیتا” هست، بودیچیتا بر مهربانی به مردم که جوهره اصول بودائی هست، بناشده است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.