خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اظهارات خصمانه خاخام اسرائیلی درباره فلسطینیان

به گزارش ادیان نیوز، نقل از شبکه خبری فلسطین، شموئل الیاهو در پیامی که در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد، مدعی شد: «ارتش اسرائیل باید بازداشت فلسطینیان را متوقف کند؛ باید آنها را اعدام کرد و هیچ کس را زنده نگذاشت.»
الیاهو که خاخام ارشد شهر صفد است، به خاطر رفتارهای نژادپرستانه و اظهارات علیه مسلمانان و اعراب بدنام می‌باشد. وی پیشتر از رژیم اسرائیل خواسته بود تا برای برقراری آرامش از اعراب «انتقام» بگیرد.وی همچنین فلسطینیان را دشمن اسرائیل توصیف کرده و مدعی شده بود که آنها «باید از بین بروند تا به خشونت پایان داده شود.»
روزنامه جروزالم پست در سال ۲۰۰۷ به نقل از این خاخام افراطی گزارش داده بود: «اگر پس از آنکه ما ۱۰۰ نفر را کشتیم، اقدامات آنها متوقف نشد، ما باید یک هزار نفر از آنان را بکشیم. و اگر آنها پس از کشتن یک هزار نفر اقدامات خود را متوقف نکنند، ما باید ۱۰ هزار نفر را بکشیم. اگر آنها اقدامات خود را متوقف نکنند، ما باید ۱۰۰ هزار نفر و حتی یک میلیون نفر از آنها را بکشیم.»
در سال ۲۰۱۲ این خاخام صهیونیست پس از آنکه فرهنگ اعراب را «بی رحم» خواند و اعراب را به داشتن «هنجارهای خشن» متهم کرد، مورد اتهام قرار گرفت. اگرچه وزارت دادگستری اسرائیل اتهام‌‌ها علیه وی را رد کرد و مدعی شد ممکن است صحبت‌های وی تغییر کرده باشد.
وی همچنین اعراب را متهم به دزدیدن تجهیزات کشاورزی یهودیان و اخاذی از آنان کرده بود.این خاخام اسرائیلی همچنین در ماه دسامبر در صفحه فیس بوکش نوشته بود: «پس از بازداشت یک فلسطینی، نباید اجازه دهیم وی زنده بماند. اگر آن فلسطینی را زنده رها کنید، وی افراد دیگر را خواهد کشت… ما باید این شر را از میان‌مان ریشه کن کنیم.»
این اظهارات در حالی مطرح شده است که تنش در سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های اخیر بالا گرفته است. درگیری بین فلسطینیان و ارتش اسرائیل با ورود گروهی از صهیونیست‌ها شهرک نشین به همراه نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تر برای ورود فلسطینیان به قدس اشغالی در ماه اکتبر (مهر) آغاز شد.
در درگیری‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطینی تاکنون بیش از ۱۶۰ فلسطینی کشته شده‌اند.
منبع: پایگاه اهل سنت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.