خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افطارهای بین الادیانی به میزبانی مجمع کشیشان مینه سوتا

ادیان نیوز: ماه رمضان در حال فرا رسیدن است و مسلمانان سراسر جهان خود را آماده این ضیافت معنوی میکنند. مجمع کشیشان مینه سوتا به همین مناسبت برای دومین سال متوالی قصد دارد از فرصت ماه مبارک رمضان برای نزدیک کردن مسلمانان و مسیحیان و پیروان ادیان دیگر استفاده کند. 
این مجمع امسال نیز مانند سال گذشته با برگزاری مراسم افطار در مساجد مسلمانان و دعوت از پیروان ادیان مختلف زمینه دیدارهای بین الادیانی را فراهم میکند. سال گذشته این مجمع توانست با همکاری مساجد مینه سوتا چند هزار از پیروان ادیان مختلف در مینه سوتا را بر سر سفره افطار بنشاند و گام بزرگی در جهت آشنایی پیروان ادیان بردارد.
بنسون سوئیگرت به هافینگتون پست گفت تفاهم بین مسیحیان و مسلمانان در شرایط فعلی که صدای اسلام هراسان هر لحظه بلندتر میشود اهمیت حیاتی برای ادیان دارد. وی گفت هرچند من به عنوان یک شهروند مینه سوتایی برخورد روابط مسیحیان و مسلمانان را در این ایالت مثبت ارزیابی میکنم با این حال میدانم که سوء تفاهمات بسیاری نسبت به مسلمانان در آمریکا شکل گرفته است که باید از هر فرصتی برای صلح و آشتی و شناخت بیشتر استفاده کنیم.
بنسون سویگرت که مسئول اجرایی برنامه افطار مجمع کشیشان مینه سوتا است و در ده ساله گذشته روابط بسیار نزدیک و دوستانه ای با مساجد مینه سوتا برقرار کرده است در باره برنامه امسال گفت تاکنون پانزده مسجد اعلام آمادگی کرده اند که در مراسم افطاری که به میزبانی مجمع کشیشان کلیسا برگزار میشود شرکت کنند و درهای خود را برای مراسم افطار به روی غیر مسلمانان بگشایند.
وی گفت تاکنون برای سه هزار نفر از کسانی که سال گذشته در این مراسم شرکت کردند دعوت نامه ارسال شده است. وی اظهار داشت امیدوارم شرکتت کنندگان در مراسم افطار در شبکه های اجتماعی خبر این حرکت را به گوش دیگران برسانند و سبب شوند اجتماع باشکوه بین الادیانی در ماه رمضان رونق گیرد و فرصتی برای گسترش صلح و دوستی فراهم آید.
منبع: موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.