خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعای میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان فیلیپین در ویرانه‌های مسجد و کلیسا

به گزارش ادیان نیوز به نقل از ucanews، جمعی از مسلمانان و مسیحیان فیلیپینی اقدام به برپایی مراسم «دعای میان ادیانی» در ویرانه های یک کلیسا و یک مسجد در شهر ماراوی در جنوب این کشور کردند. شهری که دو سال پیش در ۲۰۱۷ میلادی به مدت ۵ ماه در محاصره تروریست های داعشی قرار داشت و پس از ورود نیروهای نظامی دولتی و جنگ و درگیری آزاد گردید.

ترسیتو سوگانوب کشیش مسیحیان از کلیسای کاتولیک ماراوی که در جنگ و درگیری ها توسط تروریست ها به زور اسلحه به گروگان گرفته شده بود گفت: من امیدوارم هر چه پیش آید ما بتوانیم با همدیگر به سلح در میندانائو ادامه دهیم.

وی گفت: کلیسای کاتولیک که توسط افراط گرایان تخریب و به آتش کشیده شد، نماد «گفتمان میان ادیانی» مسیحیت با مسلمانان محسوب می شد.

سوگانوب سپس با چشمانی اشک آلود گفت: دلم را به درد می آورد وقتی می بینم که کلیسا، جایی که سال ها در آن خدمت کردم به خرابه هایی تبدیل شده است.

این کشیش سپس به همراه رهبران و روحانیون مذهبی مسلمانان از مساجدی که در طی درگیری ها آسیب دیده بودند بازدید کرده و در آنجا به دعا ایستادند. ۵ ماه محاصره این شهر، سبب مرگ ها و تخریب های فراوان و آوارگی بسیاری از مردم شد.

اسقف ادوین دلاپنا از ماراوی نیز گفت: پیشنهاد داد که کلیسای جدید بر روی خرابه های کلیسای قبلی ساخته شده، اگرچه محراب کلیسا مانند گذشته باقی بماند.

وی افزود: مهمترین وظیفه کنونی بازسازی صلح میان مسلمانان و جامعه کوچک مسیحیان است که سال ها برای بنای آن تلاش شده است.

گفتنی است تاکنون دولت فیلیپین که وظیفه باسازی کلیساها و مساجد تخریب شده در منطقه را عهده دار شده، در این راستا اقدامی انجام نداده و فرآیند پاکسازی آوارها توسط کارشناسان مهمات برای یافتن بمب های خنثی نشده نیز همچنان ادامه دارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.