خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر به قاره های جهان با ۱۰۰ مسجد

یک استاد دانشگاه آمریکایی در قاهره در کتاب با ۱۰۰ مسجد در جهان تاریخ معماری اسلامی را روایت می کند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از العین الاخباریه، دانشگاه آمریکایی در قاهره اخیرا یک کتاب از پرفسور«برنارد اوکین» استاد هنر و معماری اسلامی در دانشگاه آمریکا در قاهره درباره ۱۰۰ مسجد مهم در جهان با عنوان « Mosques: The 100 Most Iconic Islamic Houses of Worship» منتشر کرد.

اوکین در این کتاب، خواننده را در سفری به قرنها و قاره های مختلف برای آشنایی و معرفی ۱۰۰ مورد معماری های مشهور و خلاقانه از مساجد جهان می برد.

اوکین درباره این کتاب می گوید: این کتاب غیر متعارف در زمینه هنر و معماری اسلامی و تنوع مساجد است؛ این کتاب مساجد چهار قاره (آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و آسیا) را در برمی گیرد، همچنین برخی از مشهورترین مساجد از اندونزی و اسپانیا در این کتاب معرفی شدند.

همچنین اوکین در این کتاب نشان می دهد که چگونه فراتر از مکان های نماز رفته است و همچین تاریخ مهندسی شگفت انگیز و دستاوردها در زمینه طراحی را بازتاب می دهد.

نویسنده این کتاب می گوید که باوجود اینکه مساجد متعلق به مناطق عربی از توجه و اهمیت بیشتری برخوردار است، اما با نگاه و دیدن سایر مساحد، خواننده می تواند درک و شناخت بهتری از توزیع جهانی آنها پیدا کند.

اگرچه در این کتاب تمرکز بیشتر به طور معمول بر قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی با معرفی ۲۱ باب مسجد در این کتاب است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.