خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبری تقریبی هم‌چون آیت‌الله خامنه‌ای تا پانصد سال آینده نخواهد آمد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست علمی «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بررسی دیدگاه‌ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی» گفت: نگرانی ما برای ۵۰۰ سال آینده است و به ضرس قاطع می‌گویم که تا پانصد سال آینده شخصی هم‌چون آیت‌الله خامنه‌ای نخواهیم داشت کما این‌که در هزار سال گذشته هم آیت‌الله خامنه‌ای نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که بنده همان فرد ۴۵ سال پیش با همان نگاه‌های تقریبی هستم، گفت: زمانی که حرف زدن از شیعه و سنی کتک خوردن و چوب خوردن داشت، طرفدار وحدت شیعه و سنی بودم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: آیا پانصد سال دیگر مرجع تقلید یا رهبری می‌آید که این‌گونه از عمق جان، اهل‌سنت و تقریب را شناخته باشد؟

نواب به نمونه فتوای رهبر انقلاب در زمینه تقریب اشاره کرد و افزود: رهبری می‌فرماید «هر شیعه‌ای پشت سر فرد سنی نماز بخواند، کافی است و اعاده نماز ندارد». البته ما این گلایه را داریم که با وجود این فتاوا، اهل‌سنت پشت سر شیعیان نماز نمی‌خوانند ولی ما پشت سر اهل‌سنت نماز می‌خوانیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: وجود آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سراسر تقریب است و این شخصیت تقریبی مربوط به بعد از رسیدن به مقام رهبری نیست بلکه از ۱۷ سالگی دنبال تقریب بوده‌اند.

او بیان داشت: مشکلی در امروز تقریب نیست بلکه مشکل در پانصد سال آینده است که متفکر و رهبری نیست که یک دهم شناخت آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد جریانات تقریبی داشته باشد، لذا باید تأمل کنیم چگونه این تفکر تقریب را گسترده کنیم.

گفتنی است نشست علمی «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بررسی دیدگاه‌ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی» روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با حضور شخصیت‌های علمی برجسته در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.