خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر رسانه واتیکان: «ادیان» راه حل هستند نه مشکل

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از الشروق، «پائولو رووینی» وزیر رسانه واتیکان در نشست «تجمع رسانه ای» که در ابوظبی امارات برگزار شد، گفت: یک سال از امضای سند برادری انسانی می گذرد، این سند فرصتی را فراهم کرده است تا وسیله ای برای صلح و پیام رسانی برای تداوم این مسیر باشیم.

رووینی افزود: من از شورای حکمای مسلمان تشکر می کنم که این توافق درباره چشم انداز مشترک برای برادری انسانی را در جهان رسانه انعکاس دادند. همه ما نسبت به میزان اهمیت تدوین چشم انداز سیاست رسانه ها مبتنی بر برادری انسانی و همزیستی مسالمت آمیز آگاه هستیم، زیرا اقدامات خصمانه و سوء تفاهم ها امروز و آینده ما را تهدید می کنند.

وی ادامه داد: جهان تشنه صلح، حقیقت و عدالت است و در سردرگمی صداها و پیام هایی که ما را احاطه کرده، غوطه ور شده است. ما امروز نیاز به روایت انسانی از خودمان و از زیبایی درون مان داریم.

وزیر رسانه واتیکان گفت: ادیان وظیفه تربیتی را برعهده دارند، به طوری که به انسان کمک می کند تا بهترین ها را از درون خود بیرون بکشند. به همین دلیل می توان گفت که ادیان مشکل نیستند بلکه بخشی از راه حل هستند؛ زیرا به ما نسبت تربیت روح و ارتقای نفس تذکر می دهند تا ما شهری از انسان ها بسازیم.

رووینی افزود: ما کسانی که از دین برای تحریک کینه، خشونت، افراطی گری و تعصب کورکورانه و کشتار و سرکوب استفاده می کنند، محکوم می کنیم و به خشونت، تروریسم، فساد، تعصب و تبعیض «نه» می گوییم. از اخلاق، خانواده، آزادی عبادی و دینی، حق شهروندی و مساوات دفاع می کنیم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.