خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد ادیان الهی موجب هراس دین‌ستیزان و اهانت به مقدسات شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: توهین به ادیان الهی نشانه بارزی از رشد ادیان الهی است و این رشد موجب هراس دین‌ستیزان شده و آنها را به حرکت‌های غیرمنطقی وادار کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در نشست اقلیت‌های دینی که به منظور محکومیت اهانت نشریه فرانسوی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اهانت کنندگان به نبی مکرم اسلام (ص) و مقدسات تمامی پیروان ادیان الهی تلاش می‌کنند دین را دفن کنند زیرا آنها با استفاده از زور و قدرت و سرمایه در تلاش هستند نامی از هیچ یک از پیامبران باقی نماند در حالیکه هرگز موفق به این کار نشده و نخواهند شد.

وی افزود: مدعیان دروغین آزادی هم از آزادی حرف می‌زنند و هم به مقدسات ادیان الهی توهین می‌کنند در حالیکه این اقدام آنها هیچ مطابقتی با ادعاهایشان ندارد.

توهین به ادیان الهی نشانه بارزی از رشد ادیان الهی است

حجت‌الاسلام خدایاری عنوان کرد: توهین به ادیان الهی نشانه بارزی از رشد ادیان الهی است و این رشد ادیان است که موجب هراس دین ستیزان شده و آنها را به حرکت‌های غیرمنطقی وادار کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نقطه اشتراک و روح و جوهره تمام ادیان الهی توحید است و انبیای الهی نیز همواره به این مهم تاکید داشتند.

وی ادامه داد: پیامبران الهی مردم را به پرستش خدا دعوت کرده‌اند و در این میان عده‌ای از منافقان دست به تفرقه افکنی کرده و این حرکت تاکنون ادامه داشته است.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه امام راحل فرمودند: «اگر تمام پیامبران دریک عصر بودند هرگز اختلافی بین آنها دیده نمی شد»، گفت: دین هرچه بیشتر رشد کند بازار کفر کسادتر می‌شود و همین امر باعث بوجود آمدن چنین حرکت‌هایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره پیامبران و ادیان الهی مورد اهانت قرار گرفته‌اند و بدترین نوع این حرکت در قرن ۲۱ مشاهده شد که نمونه بارز آن اهانت نشریه فرانسوی است.

وی بیان کرد: هیچکدام از ادیان الهی و هیچ یک از کتاب‌های آسمانی اعم از قرآن مجید،انجیل،تورات و صحف، اهانت به مقدسات ادیان و پیامبران الهی را تایید نکرده اند بلکه آن را عملی مذموم و حرکتی غیرمنطقی دانسته‌اند.

براساس این گزارش، نشریه شارلی ابدو چاپ پاریس به تازگی در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را باز نشر کرد.

فرانسه این گونه هتاکی و گستاخی ها را جزو آزادی بیان قلمداد می کند لذا  امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه این اقدام موهن نشریه فرانسوی را  محکوم نکرده است.

منبع: ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.