خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا نگارش کتب تعلیمات دینی به حوزه محول نمی شود؟

معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: چرا نباید نگارش و تهیه کتب تعلیمات دینی آموزش و پرورش به حوزه محول شود؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در جمع نمایندگان گروه های جهادی و تبلیغی در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: زمانی موضوع تبلیغ در حوزه نه تنها درحاشیه بلکه اصلا چیزی بنام تبلیغ وجود نداشت و تبلیع از موارد زیادی در حوزه قلمداد می شد. در آن دوران آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) مدیریت حوزه را عهده دار بودند؛ در ملاقات با مقام معظم رهبری، ایشان پیشنهاد راه اندازی یک مدرسه تبلیغ را دادند و بلافاصله آقای فاضل شورایی را تشکیل دادند به عنوان شورای برنامه ریزی تبلیغ که بنده هم حضور داشتم، طرحی دادم در آن زمان که مورد تایید قرار گرفت و سپس همه کار را به من محول کردند تا ۳۰ سال که بحمدلله امروز با آن دوران اصلا قابل قیاس نیست.

معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه تصریح کرد: در طول این دوران همیشه مراجع معظم تقلید همراه و حامی تبلیغ و فعالیت های تبلیغی بودند، متاسفانه کسانی که هم سن وسال ما بودند، مصیبتی بودند برای ما، به هر حال تبلیغ را با چند گرایش علی رغم همه فراز و نشیب ها در سطح چهار راه اندازی کردیم ولی من معتقد بودم باید بحث تبلیغ از سطوح پایین تر انجام شود که در نهایت از سطح دو اقدام به پذیرش طلبه در رشته تبلیغ کردیم و همین بهانه ای شد تا سایر رشته ها نیز در سطح دو در گرایش های خود پذیرش کنند.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: راه اندازی سفیران هدایت و تربیت طلاب در رشته فرق و ادیان از آرزوهای دیرینه من بود که با همکاری مجموعه دوستان توانسیتم این مهم را در سطح حوزه های علمیه جامه عمل بپوشانیم و امروز شاهد فعالیت ۷۶ مدرسه سفیران هدایت در کشور باشیم.

وی در خصوص نقد و بررسی کتب درسی آموزش و پرورش گفت: چرا نباید نگارش و تهیه کتب تعلیمات دینی آموزش و پرورش به حوزه محول شود؟ اینکه این کتاب دینی توسط عده ای مهندس و دکتر با هزینه بالا طراحی و نگارش شود چه لزومی دارد؟ در حالیکه حوزه علمیه سالهای مدیدی است که روی این موضوع به صورت تخصصی کار کرده است.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.