خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد گروه‌های مذهبی انگلستان از ممنوعیت مراسم جمعی عبادی

گروه های مذهبی انگلستان از ممنوعیت مراسم جمعی عبادی و دینی در پی قوانین جدید به شدت انتقاد کرده و خواستار بررسی محدودیت های کرونایی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از BBC، در طول قرنطینه چهار هفته ای انگلستان (از ۵ نوامبر تا ۲ دسامبر) برگزاری مراسم مذهبی جمعی ممنوع خواهد بود و مراسم تعزیه با حضور حداکثر ۳۰ نفر همچنان مجاز است.

کلیسای کاتولیک این ممنوعیت را «آزار دهنده» توصیف کرده و از دولت خواست دلایل این توقف را اعلام کند. شورای اسلامی انگلستان نیز خواستار بررسی فوری محدودیت ها شد.

شورای اسقف های کاتولیک نیز اعلام کرد که برگزاری مراسم مذهبی و عبادت های دسته جمعی به افراد بسیاری در بحران کووید ۱۹ کمک کرده است.

کاردینال وینسنت نیکولز و اسقف اعظم مالکوم مک ماهون، رئیس و نایب رئیس انجمن تاکید کرده اند که کلیساها با مسئولیت پذیری فعالیت کرده اند و از ایمنی لازم در مقابل کووید ۱۹ برخوردار بوده اند.

اسقف ها در بیانیه ای گفتند: این خیلی ناراحت کننده است که دولت بار دیگر خواستار منع عبادات عمومی است. ما می دانیم که دولت با تصمیم گیری های دشواری مواجه است، اما تاکنون دلیلی برای ممنوع کردن عبادات دسته جمعی، با تمام هزینه های انسانی که دارد، به عنوان بخش مفیدی از مبارزه با ویروس ندیده ایم. از دولت می خواهیم شواهدی را ارائه دهد که این توقف عبادت عمومی را توجیه کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان اعلام کرد: انگلستان از روز پنجم نوامبر تا دوم دسامبر در قرنطینه جدیدی خواهد بود. به غیر از مراسم تشییع جنازه، مکان های عبادی فقط برای پخش دعاها، نمازهای فردی، مراقبت از کودکان و خدمات اورژانسی مثل اهدای خون و بانک غذا می توانند دایر باشند.

ضربه عاطفی

کاردینال نیکولز و اسقف اعظم مک ماهون اعلام کردند که همه باید در ماه های پیش رو فداکاری های لازم برای مقابله با کووید ۱۹ را انجام دهند.

آن ها افزودند: با وجود نیاز به این فداکاری ها، دولت در مشخص کردن دلایل تصمیمات خاصی که می گیرد مسئولیت مهمی دارد. در غیر اینصورت وحدت مود نیاز ما از بین خواهد رفت؛ چرا که ما وارد سخت ترین دوره در کشور خود می شویم.

در همین راستا سارا مولالی، اسقف لندن گفت: مقررات جدید انگستان را مطالعه و تاثیرات آن را بر مراسم مذهبی و عبادات عمومی روشن خواهد کرد. همچنین جان استیون مدیر کلیساهای مستقل انجیلی، گفته محدودیت های جدید برای زوج هایی که در این ماه برای عروسی برنامه ریزی کرده اند، یک «ضربه عاطفی» قابل توجه است.

شورای مسلمانان انگلستان نیز در بیانیه ای اظهار کرد که مشورت ناکافی دولت با جوامع مذهبی همچنان به عنوان یک مشکل در دوران همه گیری کرونا ادامه دارد.

مترجم: حامد حبیب‌زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.