خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهدای لوح درجه یک هنری به «سیمون آیوازیان»

سیمون آیوازیان، استاد دانشگاه و آموزگار گیتار و معماری، نوازندهٔ گیتار کلاسیک و فلامنکو و عکاس ایرانی ارمنی‌تبار است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح درجه‌یک هنری را در ابتدای جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی، به سیمون آیوازیان هنرمند موسیقی و عکاس ارمنی تبار تقدیم کرد.

سیمون آیوازیان در سال ۱۳۲۳ شمسی در بندر انزلی دیده به جهان گشود. وی استاد دانشگاه و آموزگار گیتار و معماری، نوازندهٔ گیتار کلاسیک و فلامنکو و عکاس ایرانی ارمنی‌تبار است.

وی ابتدا نوازندگی را با ساز ماندولین در سن ۱۲ سالگی آغاز کرد پس از ۱۴ سالگی با ساز گیتار آشنا شد و گیتار کلاسیک را به مدت هفت سال با شیوه‌های آکادمیک به صورت خود آموز فراگرفت.

با اولین استاد فلامنکوی خود خوان آلبا در سن ۲۱ سالگی آشنا شد و پنج توکه از توکه‌های معروف اسپانیایی را نزد او آموخت. به موازات گیتار فلامنکو به یادگیری گیتار کلاسیک نیز ادامه می‌داد. از سال‌های ۴۵ تا ۴۸، ۴ مدال طلای نوازندگی گیتار از مسابقات دانشگاه‌ها و اموزشگاه‌های عالی کشور کسب کرده‌است. ضمن آنکه جایزه ویژه داوران کنگره دانشجویی (دانشجویان خارجی) را در مادرید کسب کرده‌است. در بین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ از محضر ژان دورینگ استفاده کرد و بین سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۴ بیش از ده کنسرت گیتار به صورت تکنوازی و همنوازی اجرا کرد.

سیمون آیوازیان

با اتمام دوره دبیرستان وارد رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و پس از اتمام دوره دانشگاهی به عنوان عضو هیئت علمی به استخدام دانشگاه تهران درآمد، پس از چند سال تدریس جهت ادامه تحصیل عازم فرانسه شد و مدرک دکترای خود را در رشته معماری و باستان‌شناسی از دانشگاه سوربون پاریس دریافت کرد و مجدداً در دانشگاه تهران به تدریس رشته معماری و در کنار آن، عکاسی و موسیقی پرداخت و بالاخره پس از طی مدارج علمی مقام استادی را کسب نمود.

سیمون آیوازیان یکی از برترین استادان مهندسی معماری در معتبرترین دانشکده‌های معماری در ایران هستند و عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مدرس دانشگاه خاتم تهران می‌باشند.

سیمون آیوازیان در بسیاری از جشنواره‌ها و مسابقات نوازندگی گیتار کلاسیک و فلامنکو شرکت داشته و در ۲۱-مین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال ۱۳۸۴ موردتقدیر قرار گرفت.

منبع ارامنه تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.