خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجلیل از خدمات زنان مسلمان فعال در ماه تاریخ اسلامی کانادا

با برگزاری برنامه‌هایی در قالب «ماه تاریخ اسلامی» در کانادا از خدمات زنان مسلمان فعال در زمینه هنر و علوم قدردانی خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امسال ماه تاریخ اسلامی (IHMC) در کانادا با قدردانی از خدمات زنان مسلمان فعال در زمینه هنر و علوم برگزار می‌شود.

هدف این رویداد شناسایی و ارج نهادن به مشارکت زنان مسلمان در جامعه و الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان مسلمان است.

با نزدیک شدن به ماه اکتبر، مسلمانان کانادا برای برگزاری برنامه‌های این ماه با موضوع میراث غنی مسلمانان و کمک به جامعه آماده می‌شوند.

در بیانیه‌ای در وب‌سایت این رویداد آمده است: ماه تاریخ اسلامی کانادا معتقد است که از طریق آموزش و به اشتراک گذاشتن داستان‌های مثبت، همه کانادایی‌ها می‌توانند رشد و به بهترین شکل ممکن با هم ارتباط برقرار کنند.

در این بیانیه آمده است: بیایید این ماه را با اشتیاق جشن بگیریم و کمک‌های غنی زنان مسلمان را که در بهبود بشریت نقش دارند و به خدمات خود ادامه می‌دهند، به اشتراک بگذاریم. هدف از این برنامه ارج نهادن به مشارکت‌های تاریخی زنان مسلمان در طول اعصار و تأثیر آنها بر پیشرفت هنر، علوم و جامعه است. به رسمیت شناختن و تکریم زنان باعث الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان مسلمان و از بین بردن کلیشه‌های منفی اسلام‌هراسی جنسیتی خواهد شد.

در سال ۲۰۰۷، IHMC موریل بلانگر، نماینده اتاوا-وانیر برای نخستین‌بار این ماه را نامگذاری کرد. از آن زمان، این مناسبت در استان‌ها و شهرداری‌های سراسر کانادا اعلام شده است و اعضای جامعه و سازمان‌ها هر سال میزبان رویدادهای بی‌شماری بوده‌اند و جوامع را گرد هم می‌آورند تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از یکدیگر بیاموزند. شهرهای کینگستون، برنابی و استان منیتوبا نیز بعداً این رویداد را به رسمیت شناختند.

IHMC به تدریج در سال ۲۰۱۳ به یک نهاد مستقل تبدیل شد و اعضای هیئت مدیره آن در حال حاضر از ساسکاتون، رجینا، لندن، اتاوا و وینیپگ هستند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.