خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تمام ادیان الهی و غیرالهی «ترور» را محکوم کرده اند

نشست علمی؛ نقد و بررسی کتاب فرقه‌ای در قلب جمهوری/

سیدابوالحسن نواب در نقد و بررسی کتاب «فرقه‌ای در قلب جمهوری» بیان کرد: ادیان به هیچ وجه ترور و قتل را مورد تایید نمی دانند. از مسیحیت و یهودیت و اسلام تا تمام ادیان غیرابراهیمی برای ترور مبنایی قائل نیستند، چرا که ترور وقیح است و عمل غیرانسانی نیز مبنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، نشست علمی با عنوان «نقد و بررسی کتاب فرقه‌ای در قلب جمهوری» امروز ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ به همت معاونت ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب با اشاره به عوارض و خسارت فرقه ها در جامعه بشری، بیان کرد: در طول تاریخ برخی افراد و گروه ها بدترین وسیله را برای دستیابی به اهداف انتخاب کرده اند. ترور یکی از ناجوانمردانه ترین این اقدامات محسوب می شود.

ادیان الهی و مجاهدین و ترور

فرقه مجاهدین خبیث تر از داعش است

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب و از زمان پیدایش و ظهور آن، هیچگاه فرقه مجاهدین خلق و گروهک رجوی به جز مرگ و نابودی های ناجوانمردانه دستاورد دیگری برای ایران نداشتند. گروهکی که حتی می توان آن را بدتر از داعش دسته بندی نمود. چرا که تمامی استراتژی ها و نوع خشونت و شیوه کشتار در فرقه مجاهدین به بدترین و غیرانسانی ترین شکل ممکن رخ می دهد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، در پرداخت به شیوه رهبری و عقیده حضرت امام خمینی (ره) در مواجهه با مقوله ترور، اظهار کرد: حضرت امام (ره) هیچ گاه حکم ترور شخص یا گروهی را صادر نکردند. حتی پس از سال ۱۳۴۲ که به معنای واقعی انقلاب را آغاز نمودند، دستوری برای ترور داده نشد.

امام خمینی (ره) هیچگاه به ترور تن نداد

وی ادامه داد: شخص رزم آرا در آن سال ها بدل به یکی از مخالفین سرسخت و جدی امام(ره) شده بود. رزم آرا با تمام اندیشه های حضرت امام مخالفت کرده و مبانی انقلاب ایشان را زیر سوال برده و انکار می کرد. گروهی به نام موتلفه برای قتل رزم آرا از حضرت امام خمینی کسب اجازه کردند. حضرت امام «رضوان الله تعالی» فرمودند من اجازه ترور احدی را نمی دهم و ایشان هیچوقت به ترور تن ندادند.

سیدابوالحسن نواب تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت، ترور وجود داشته است. اما هیچ گاه افراد با توسل به انجام ترور موفق به عملی ساختن اندیشه و باورهای خویش نشده است. نمونه فرقه مجاهدین خلق یکی از همین موارد به شمار می آید. مجاهدین به زشت ترین شیوه ای که حتی نمی توان آن را تصور کرد، دست به کشتار علیه بشریت می زدند. به طوری که حتی تاریخ از نوشتن و ثبت کردن کشتار وحشیانه آنان شرم خواهد داشت.

ترور مجاهدین ادیان الهی

وی در ادامه افزود: مجاهدین خلق از ترور فکری، رسانه ای، بیولوژیکی و انواع ابزارهای مختلفی استفاده می کنند تا افکار باطل خود را بر کرسی بنشانند. البته جهان سرنوشت بدی برای چنین طرز فکری خواهد داشت. افرادی که ترور می کنند هیچگاه روی سعادت و خوشبختی را نخواهند دید. چرا که خودشان پدید آوردنده پلیدی و شقاوت و زشتی هستند.

همه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی برای ترور مبنایی قائل نیستند

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب در پایان خاطرنشان کرد: از صدر اسلام نیز ترور باطل بوده است و هیچگونه مبنایی نداشته است. تمام اندیشه های الهی و غیرالهی و همه آئیین های آسمانی و غیرآسمانی، روش ترور را محکوم کرده اند. ادیان به هیچ وجه ترور و قتل را مورد تایید نمی دانند. از مسیحیت و یهودیت و اسلام تا تمام ادیان غیرابراهیمی برای ترور مبنایی قائل نیستند، چرا که ترور و عمل غیرانسانی و وقیحانه، مبنایی ندارد.

ادیان به دنبال انسان گرد هم آمده اند و هدفی جز سعادت و خوشبختی و ایجاد جهانی زیبا برای انسان نخواهند داشت.

قربانیان تروریسم و مجاهدین

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه

ضمن اینکه، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه به پاسداشت یاد و نام شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران، چندین نسخه از کتاب «فرقه‌ای در قلب جمهوری» را به حضار و میهمانان حاضر در جلسه اعطاء نمودند.

خبرنگار محمد پناه زاده

فرقه ای در قلب جمهوری

خبرنگار محمد پناه زاده
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.