خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت علمای اهل‌ سنت از ملت ایران برای‌ حضور در راهپیمایی روز قدس

بزرگان و علمای اهل‌ سنت گنبدکاووس برپایی راهپیمایی روز قدس بعد از ۲ سال وقفه را فرصت خوبی برای احیاء و بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل (ره) در حمایت از مردم فلسطین دانستند و ملت ایران را به حضور حداکثری در این روز دعوت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علمای اهل‌ سنت گنبدکاووس روز چهارشنبه در گفت و گوی خویش، بر لزوم حضور گسترده مردم ایران اسلامی و مردم این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بابیان اینکه روز قدس روز دفاع از اسلام در برابر کفر و استکبار جهانی است، از مردم شیعه و سنی این شهرستان خواست روز جمعه همگام با دیگر آحاد مردم ایران اسلامی با وحدت و یکپارچگی در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و رژیم منفور، جنایتکار و غاصب اسرائیل است.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون نیز گفت: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس یکی از اقدامات شاخص امام راحل(ره) است که باعث شد قبله نخست مسلمانان هیچ‌گاه به دست فراموشی سپرده نشود و ملت‌های مسلمان همواره درد مردم این کشور را درد خود بدانند.

آخوند مدد هوشمند روز قدس را بهترین فرصت برای اعلام همبستگی مسلمانان با مردم ستمدید فلسطین و ابراز انزجار از اسرائیل غاصب دانست و گفت: ملت ایران با پیروی از آرمان‌های امام راحل، بعد از گذر از بحران شیوع کرونا امسال بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس شعارهای کوبنده در محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و همدستانش علیه مردم فسلطین و سایر کشورهای دنیا سر خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، آزادی قدس شریف را دغدغه نخست جهان اسلام برشمرد و اظهارداشت: ایستادگی جانانه رزمندگان جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس سبب شده که قدرت پوشالی این رژیم کودک‌کش رو به افول گذارد.

مسوول نمایندگی تبلیغات اسلامی در شهر مرزی اینچه‌برون هم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امام راحل (ره) با بصیرت و آگاهی و در نظر گرفتن ظرفیت جهادی ماه رمضان، آخرین جمعه این ماه را به نام روز قدس نام‌گذاری کرد تا زمینه برای حضور بهتر و بیشتر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین فراهم شود.

آخوند عبدالغفور چرکزی از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس به ویژه بخش مرزی داشلی برون خواست با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس و سردادن شعار علیه اسرائیل غاصب، به پیام امام راحل لبیک گویند.

وی اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی راهپیمایی امسال روز قدس در سه نقطه بخش داشلی برون شامل شهر اینچه برون از مقابل بخشداری تا مصلی نمازجمعه، شهر کرند از چهارراه عرفانیه تا میدان وحدت و روستای داشلی برون از مسجد عرفانیه تا مسجد جامع برگزار می‌شود.

علمای اهل سنت و روز قدس

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.