خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان سازمان همکاری اسلامی برای ابتکارات مبارزه با اسلام‌هراسی

سازمان همکاری اسلامی از نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشورهای عضو خواست برای مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان، ابتکارات و سازوکارهای تازه‌ای تدارک ببینند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان همکاری اسلامی از رسانه‌های بخش دولتی و خصوصی در کشورهای عضو خواست تا پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی، رادیویی، روزنامه‌نگاری و فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را برای مبارزه با پدیده «اسلام‌هراسی» و توهین به نمادهای مذهبی ارائه دهند. این سازمان همچنین خواستار تبیین و تقویت اصول تساهل دین اسلام شد که خواستار همزیستی و تساهل احترام به دیگران و نفی خشونت، نابردباری و نفرت است.

وجدی علی سندی، مدیر گروه رسانه‌های این سازمان، در جلسه اضطراری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های سازمان همکاری اسلامی که به صورت مجازی درباره سازوکاری برای مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی و حادثه آتش زدن قرآن کریم برگزار شد گفت: در بیانیه پایانی جلسه غیرعلنی اضطراری کمیته اجرایی سازمان در خصوص حادثه آتش زدن قرآن کریم در سوئد و دانمارک که اخیراً در مقر دبیرخانه کل کشور برگزار شد ۲۶ مورد مطرح شد که شامل تدوین نقشه راه و طرح یکپارچه برای رسیدگی به تکرار حوادث تعرض به قرآن کریم و سوء استفاده از نمادهای مقدس مذهبی و موارد دیگر از جمله دعوت به تلاش جمعی در سطح مجالس ملی، رسانه‌ها و نهادهای جامعه مدنی و اقدامات قانونی لازم را برای جرم‌انگاری چنین حملاتی است.

وی توضیح داد که سازمان همکاری اسلامی از طریق اداره رسانه و دیده‌بان اسلام‌هراسی و بازوهای رسانه‌ای به نمایندگی از کمیته دائمی اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی «کامیاک»، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه خبرگزاری‌های سازمان همکاری اسلامی UNA، در تلاش هستند با شرکای خود اقدامات زیادی انجام دهند.

سندی افزود: همکاری با رسانه‌ها برای افزایش درک استفاده مسئولانه از آزادی بیان، ایجاد مکانیسمی مشترک برای پاسخگویی به برخی از رسانه‌هایی که به سخنان نفرت‌انگیز و عدم مدارا دامن می‌زنند و اجرای استراتژی رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با «اسلام‌هراسی» از برنامه‌های این سازمان است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.